کد خبر: ۱۷۹۹۶۳
۱۴:۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۵

مقایسه تامین ارز یک ساله و ۹ ماهه + سه ودعده به تولیدکنندگان و متقاضیان ارز
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

مقایسه تامین ارز یک ساله و ۹ ماهه + سه ودعده به تولیدکنندگان و متقاضیان ارز

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به مقایسه تامین ارز یک ساله و ۹ ماهه با آمار ۳۶.۴ و ۴۰ میلیارد دلار ، سه ودعده به تولیدکنندگان و متقاضیان ارز داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح‌آبادی در جلسه هم‌اندیشی با فعالان بخش خصوصی و رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در حالی طی کل سال گذشته ۳۶.۴ میلیارد دلار تأمین ارز به روش‌های مختلف انجام شد که طی ۹ ماه سال جاری به ۴۰ میلیارد دلار رسید و انتظار می رود سال آینده ، وضعیت مناسب تری در پیش باشد. این موضوع نشان دهنده افزایش صادرات نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان از طریق تشکیل کارگروه مشترک اتاق بازرگانی ایران و بانک مرکزی و وزارت صنعت، قابل حل بوده و در این میان بخشنامه‌ تسهیل صادرات و عملکرد صادرکنندگان هم در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

صالح آبادی در حاشیه این جلسه در مورد سواستفاده از سهمیه ارز مسافری و دانشجویی هم توضیح داد: ساماندهی مجدد نحوه پرداخت ارز مسافری و دانشجویی ادامه دارد و بزودی بخشنامه‌ تکمیلی ابلاغ می‌شود. همچنین با راه اندازی سامانه مربوطه تا دو ماه آینده ، متقاضیان خرید ارز ، بدون نیاز حضوری ، می تواند اقدام به ارسال درخواست به صرافی‌های بانکی و غیربانکی کرده و سپس با مراجعه حضوری ، ارز را تحویل گیرد. در مرحله بعدی هم ارز به حساب متقاضیان واریز خواهد شد تا خریداران قاد به دریافت ارز از تمام شعب بانکی ایران باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ