کد خبر: ۱۸۰۰۳۶
۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

نتیجه آخرین جلسه کمیسیون برجام با اعلام رضایت نمایندگان ایران، اروپا و ....

نتیجه آخرین جلسه کمیسیون برجام با اعلام رضایت نمایندگان ایران، اروپا و ....

نتیجه آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام با اعلام رضایت نمایندگان ایران، اروپا ، روسیه و چین و ادامه گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شب گذشته جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در وین آغاز شد تا طبق آخرین توافق ، گفت‌وگوها درباره محتوای پیش‌نویس پیگیری شود.

براساس این گزارش، علی باقری کنی معاون وزیر خارجه قبل از شروع جلسه به نتیجه گفت‌وگو درباره رفع تحریم ها اعلام خوش‌بینی کرده و در پاسخ به این سووال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است ، گفته بود: اگر غیر از این بود، برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

وی بعد از پایان جلسه هم گفت : نکته مهم آخرین نشست این بود که نمایندگان کشورهای مختلف بر اهمیت اولویت داشتن رسیدگی به موضوع رفع تحریم‌ها و راستی آزمایی و تضمین در دور هشتم گفت‌وگوهای وین تأکید داشتند.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار شد از صبح امروز، گفت‌وگوها با موضوع رفع تحریم‌ها و تأکید بر بررسی پیشنهادات ایران در دو موضوع مهم راستی آزمایی و تضمین‌ها آغاز شود و در ادامه نیز مسائل و موضوعات مرتبط با تحریم‌های مالی و بانکی مورد بررسی در نشست کارگروه‌های مشترک بین نمایندگان ایران و ۱+۴ قرار گیرد.

موضع مثبت اروپا و روسیه و چین

انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم گفت: نشانه‌های مثبتی از موفقیت در دور هشتم مذاکرات وجود دارد و همه طرف‌ها آمادگی و تمایل حل‌ و فصل اختلافات را ابراز داشته و متعهد به دستیابی نتیجه مطلوب هستند. بر همین اساس ، راهکار تضمین رفع تحریم‌ها و بازگشت ایران به تعهدات هسته‌ای ادامه دارد .

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات هم در توییتر اعلام کرد: حاضرین در نشست کمیسیون مشترک برجام با رویکرد مباحث‌ حرفه‌ای و نتیجه محور ، موافقت کردند روند تهیه پیش نویس برای دستیابی به توافق در اسرع وقت را تشدید کنند.

نماینده چین هم اعلام کرد: دور جدید مذاکرات وین بر رفع تحریم‌های ایران متمرکز خواهد بود و طرفین متن مشترکی درباره رفع تحریم‌های ایران در اختیار دارند. بنابراین حصول توافق با ایران تا پیش از ماه فوریه ( بهمن) امکان‌پذیر است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ