کد خبر: ۱۸۰۰۵۴
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

نتیجه مجمع

نتیجه مجمع "کرمان" با توزیع سود ۴ ریالی و دو حاشیه ناخوشایند + نظر کارشناس

مجمع عادی بطور فوق العاده سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان پس از سه بار تمدید، برگزار و با دو حاشیه ناخوشایند و تصویب توزیع سود ۴ ریالی هر سهم به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجمع عادی بطور فوق العاده شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران کرمان پس از سه بار تمدید و عدم رسیدن به حد نصاب، بعداز ظهر دیروز با حضور 28 درصد سهامداران برگزار و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به خرداد 1400 و نظر حسابرس و بازرس قانونی، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 31 ریال سود خالص محقق شده هر سهم 4 ریال معادل 13 درصد برای هر سهم توزیع شود.

زمانبندی توزیع سود

براین اساس، سهامداران حقیقی دارای یک تا هزار سهم از اول تا  پایان بهمن، هزار و یک تا 5000 سهم از در اسفند، 5001 تا 10 هزار سهم از 6 تا پایان فررودین، 10 هزار و یک تا 50 هزار سهم در اردیبهشت و از 50 هزار و یک سهم به بالا در خرداد سال آینده و سهامداران حقوقی نیز از 7 تیر ماه می توانند با اعلام شماره حساب نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

حاشیه مجمع

در یکی از حواشی پیش از آغاز این مجمع "کرمان"، یکی از سهامداران با درصد مالکیت بسیار ناچیز و  ۰/۰۰۰۰۱ (یک ده هزارم درصد) بر روی سن رفت و  بر صندلی رییس مجمع نشست تا توجه حضار را جلب کند. پس از درخواست ها و صدای فریادهای مکرر حاضرین برای پایین آمدن،  وی با همکاری کارکنان سالن محل مجمع و سهامداران شرکت پایین آورده شد.

این فرد هنگام پایین آوردن ، ضمن لگد زدن و واژگون کردن میز و لوازم مجمع، فریاد کمک کمک هم سر داد و برخی هم از این اقدام و‌ اعتراض سهامداران به این رفتار، فیلم گرفته و اقدام به بازنشر در فضای مجازی کردند که موجب تعبیرهای خلاف واقع شد و حتی برخی مدعی شدند آن فرد رئیس مجمع بود !

همچنین قبل از شروع مجمع ، گروهی بالغ بر ۱۵ غیرسهامدار با حضور در محل با تهدید به برهم زدن جلسه ، درخواست وجه از مدیران شرکت کردند تا حاضر به ترک محل شوند تا پدیده اخاذی از مالکان شرکت های خصوصی با هر ابزاری و بر هم زدن نظم مجامع شرکت ها، بار دیگر تکرار شود که در شرایط فعلی بازار و با توجه به نارضایتی سهامداران از وضعیت بورس و شاخص، نیازمند هوشیاری سهامداران خرد برای پرهیز از خوردن فریب این گونه افراد و اغتشاش است.

در این میان حتی برخی اعلام کردند این گروه ۱۵ غیرسهامدار یک روز قبل از مجمع از طریق دریافت وکالت از یکی از سهامداران دارای تنها 5 هزار سهم و صرف هزینه چند برابری ارزش سهام برای حق تحریر همین وکالتنامه ها ، دست به چنین اقدامی زده اند که جا دارد سازمان بورس برای جلوگیری از تکرار چنین رویه هایی ناصوابی ، اقدامی عاجل انجام دهد.

نظر کارشناس در مورد وضعیت "کرمان"

در این میان حافظ عزیزی تحلیلگر بازار سرمایه در مورد وضعیت کرمان اعلام کرد: ماه گذشته نیروگاه 345 مگاواتی رودشور و 480 مگاواتی ارومیه به بهره برداری رسید و خالص ارزش دارایی های هر سهم "کرمان" حتی با دلار نیمایی 2400 تومانی، بیش از 233 تومان است ولی قیمت سهم در بازار کمتر از 90 تومان معامله می شود! یعنی رابطه قیمت به NAV در این سهم کمتر از 38.5 درصد است !

حال چرا به رغم ارزندگی و دارایی های زیاد و ارزشمند با بیش از ده نیروگاه بزرگ و کوچک و چند شرکت معدنی، "کرمان" نمی تواند به سود مطلوب و ارزندگی بالایی دست یابد، باید از مدیران شرکت پرسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ