کد خبر: ۱۸۰۰۷۰
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۷

خبرسازی وزیر کار با اعلام عدم مسئولیت در بیکاری و فراموشی ادعای چندماه پیش!

خبرسازی وزیر کار با اعلام عدم مسئولیت در بیکاری و فراموشی ادعای چندماه پیش!

وزیر کار با فراموشی ادعای چندماه پیش و اعلام اینکه بیکاری دومین معضل اقتصادی بعد از تورم بوده و وزارت کار تنها مسئول این موضوع نبوده ، امروز یه چهره ایی خبرساز تبدیل شد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت الله عبدالملکی کارشناس اقتصاد مقاومتی، عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه امام صادق که قبل از حضور در وزارت تعاون با ادعاهایی در مورد کار و بورس خبرساز شده بود، امروز هم با عصا به مجلس رفت تا درباره سئوال نمایندگان در مورد اشتغال جوانان و افراد تحصیلکرده پاسخ دهد و خبرسازی کند.

وی خطاب به نمایندگان گفت: بیکاری دومین معضل اقتصادی بعد از تورم بوده و دولت سیزدهم در شرایطی شروع بکار کرد مشکلات متعددی داشت و با حجم متراکم بیکاری روبرو است. به طوریکه حدود 14 میلیون نفر شغل شایسته ندارند و 2.5 میلیون نفر بیکار مطلق هستند.

وی ادامه داد: وزارت کار فقط مخاطب سوال در مورد اشتغال جوانان و افراد تحصیلکرده نیست، زیرا وزارتخانه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و مجموعه های محیط زیست، آی تی و ... نیز در این خصوص مسئولیت هایی برعهده دارند. وزارت کار مسئول ایجاد اشتغال نیست و مسئولیت ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها را دارد!

عبدالملکی وعده داد تا 18 ماه آینده حداقل یک میلیون و 850 هزار فرصت شغلی بر اساس تقسیم بندی استانی ایجاد خواهد شد.

براساس  این گزارش این مواضع در حالی مطرح شده که وی اردیبشهت سال جاری و قبل از حضور در این سمت در توییتر اعلام کرده بود: با یک میلیون تومان هم می‌شود کار ایجاد کرد . حتما میپرسید چگونه؟ !حق دارید! آموزش نداده ایم !

وی همچنین در مورد اوضاع وخیم بورس در ۲۰ اردیبهشت سال گذشته در توییتر نوشته بود : چرا مردم را از بورس می‌ترسانید؟! این پول‌های انبوه برود سمت پراید و دلار خوب است؟! راست می‌گویند. وقتی مردم‌ را کارآفرین و فضای اقتصاد  را مناسب تولید بار نیاورده‌ایم، همین می‌شود! پول در پی سوداگری یا به بورس می‌رود، یا طلا، یا ملک، یا دلار، یا پراید!

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ