کد خبر: ۱۸۰۲۶۷
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳

توضیحاتی درباره شبهه افزودن نظرات سازمان بورس به پیش نویس اصلاح قانون بازار
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد:

توضیحاتی درباره شبهه افزودن نظرات سازمان بورس به پیش نویس اصلاح قانون بازار

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس درباره شبهه افزودن پیشنهادات سازمان بورس به پیش نویس اصلاح قانون بازار توضیح داد و گفت: اگر قرار شد طرح به عنوان یک قانون آورده شود، نظر همه فعالان جمع آوری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده با بیان اینکه در تهیه پیش نویس اصلاح قانون بازار سرمایه، سازمان بورس نظرات را به مجلس دیکته نکرده به سنا گفت: مقدمه‌ای را دولت و سازمان بورس آغاز کرده بودند که بنا به ملاحظاتی ترجیح داده شد طرح در مجلس آماده شود. در کمیته بازار سرمایه این موارد بصورت دقیق بررسی خواهد شد.

وی افزود: مجلس مدافع حقوق تمامی فعالان بازار سرمایه است و از حقوق آنها صیانت کامل خواهد کرد و اجازه اظهار نظری که بخواهد به زیان سهامداران باشد را نخواهد داد. نظرات فعالان بازار سرمایه درباره این حوزه باعث اصلاحات بهتر خواهد شد. از سال گذشته با آغاز ریزش شاخص بورس، دغدغه های بسیاری برای فعالان بازار شکل گرفت و اظهارنظرهای بیشماری در خصوص ضعف‌های موجود در قانون بازار شنیده شد.

این عضو ناظر در شورای عالی بورس ادامه داد: بعد از استماع اظهار نظرها، ضرورت اصلاح قانون بازار ایجاد شد و کمیته‌ای ذیل کمیته کمیسیون اقتصادی مجلس برای شناسایی ضعف‌های این قانون شکل گرفت. جمع آوری پیشنهاد فعالان، مدرسان و دلسوزان بازار چند ماهی به طول انجامید و جلسه های مختلفی با اهالی بازار برگزار شد.

علیزاده با بیان اینکه در جلسات، پیشنهادها جمع آوری و طی ۱۶ ماده مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: یکی از ارکان این کارگروه، همکاران سازمان بورس و کانون نهادهای مالی بودند. طی دو تا سه هفته گذشته جمع بندی نظرات نهایی و در جلسه ای با حضور رییس کمیسیون اقتصادی، نهایی شدن جمع بندی کمیته اعلام شد و برای شنیدن نظر مسئولان خارج از مجلس، انتشار عمومی داده شد.

وی اضافه کرد: نامه ای برای تمامی دستگاه‌های مرتبط با این موضوع از جمله تشکل‌ها و نهادهای مرتبط با بازار تهیه و درخواست شد اظهارنظرها را در خصوص ۱۶ ماده اعلام کنند تا بتوان آن را در صحن کمیسیون اقتصادی نهایی کرد. شبهه‌ای در خصوص افزودن پیشنهادهای دیگر به مواد فوق از سوی برخی نهادهای ناظر در بازار چون سازمان بورس پیش آمده که در حد یک پیش نویس است و هنوز مقدمات رسیدگی در کمیته ذیل کمیسیون اقتصادی دیده نشده است. این طرح فقط در حد یک پیش نویس بوده و بطور حتم اگر قرار شد به عنوان یک قانون آورده شود، باید با حضور همه فعالان و تشکل ها نظرهای مورد نظر جمع آوری شود.

علیزاده گفت: باید آموزش در بازار سرمایه اصولی و فنی باشد و تایید آن حتما از طریق کانالی با اخذ مجوز صورت بگیرد. اگر شخصی به بهانه آموزش اغوا گری ، سوداگری و سیگنال فروشی کرد با آن مخالفت و جلوی فعالیت گرفته می شود تا سهامداران مثل گذشته با ضرر و زیان مواجه نشوند. نظر فعالان و آموزش دهندگان بازار برای اصلاح قانون بازار سرمایه اخذ می شود و این افراد دغدغه‌ای نداشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
0
0
پاسخ
الان دقیقا منظور از فعالان کیا هستن؟ اگر منظورتون این اراذل و اوباشی هستن که صفحه تلگرام و اینستا و سایت دارن که هدفشون فقط ضربه زدن به بورس هست.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ