کد خبر: ۱۸۰۳۴۶
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵

تاکید بر نقش حسابداران در پذیرش شرکت های بورسی و عمق پذیری بازار سرمایه
در نخستین مراسم نکوداشت فخرآوران حسابداری مطرح شد:

تاکید بر نقش حسابداران در پذیرش شرکت های بورسی و عمق پذیری بازار سرمایه

تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه بسیاری از ذی‌نفعان اطلاعات مالی، فعالین بازار سرمایه هستند بر نقش بر نقش حسابداران در پذیرش شرکت های بورسی و عمق پذیری بازار سرمایه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم نکوداشت فخرآوران حسابداری با حضور اساتید حوزه حسابداری، اعضای جامعه حسابداران، سازمان حسابرسی و ... در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد .

در این مراسم صاحب‌نظران با بیان اینکه عمده مشکل امروز اقتصاد نشات گرفته از ساختار و ساز و کار دولتی بودن آن است و به همین دلیل دستیابی به توسعه با چالش مواجه شده بر ارتقای کمی و کیفی حسابداری به عنوان عامل و ابزار شفافیت نظام مالی که می تواند بخشی از آثار و تبعات این چالش را مرتفع سازد، تاکید کردند.

رضا مشهدی‌ زاده تحلیل‌گر اقتصادی و معاون مالی و اقتصادی گروه زر در این مراسم به ایلنا گفت: حسابداری از عوامل اثرگذار و کارآمد است که از طریق صورت‌ های مالی شفاف و قابل‌ اتکا می‌تواند نقشی مؤثر در بهبود تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ایفا کند. امروزه بسیاری از ذی‌نفعان اطلاعات مالی، سرمایه‌ گذاران فعال در بازار سرمایه هستند که در این حیطه، حسابداران می‌توانند کمک شایانی به تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران در ارائه صحیح صورت‌های مالی کنند.

وی افزود: با توجه به نقش حسابداری در برآورده کردن نیازهای سرمایه‌گذاران، ارائه اطلاعات مالی مرتبط و قابل‌اتکا در پیش‌بینی درآمدها و شفاف سازی هزینه بنگاه‌های اقتصادی و تصمیمات مربوط به خرید و فروش سهام از اهمیت بسیاری برخوردار است. توسعه دانش حسابداری منجر به ارتقای کیفیت سرمایه‌ گذاری‌ها و تسهیم بهینه منابع می‌شود.

مشهدی‌ زاده ادامه داد: داده های حسابداری در کنار ارزیابی و ارزش گذاری تولید داخلی در مقایسه با واردات و بهینه سازی بهای تمام شده تولید داخلی و استاندارد سازی در گزارشگری های مدیریتی، نقش با اهمیتی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های استراتژیک ایفا می‌کند. علاوه بر نقش آفرینی های حسابداری، بازار سرمایه امروز آمادگی پذیرش شرکت‌ها را دارد و حسابدارن می توانند کمک بسزایی در عمق پذیری بازار داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ