کد خبر: ۱۸۰۳۶۴
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷

درآمد ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت های پتروشیمی و پیش بینی ارزآوری ‌۵۰ میلیارد دلاری
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

درآمد ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت های پتروشیمی و پیش بینی ارزآوری ‌۵۰ میلیارد دلاری

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام درآمد ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت های پتروشیمی در سال جاری از تحقق ارزآوری ‌۵۰ میلیارد دلاری تا ۶ سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون حسنوند با اشاره به درآمدزایی ۲۰‌ میلیارد دلاری شرکت‌های پتروشیمی در سال حاری به خانه ملت گفت: پیش بینی ارزآوری از این محل تا ۴ سال آینده ۳۷ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۶ حدود ۵۰‌ میلیارد دلار است. درواقع پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توانند معادل تمام تولید در حوزه نفت و گاز ارزآوری داشته باشند. ضمن اینکه اشتغال فراوان و تامین محصولات مورد نیاز داخلی را نیز به همراه دارد.

وی افزود: صادرات محصولات پتروشیمی یکی از منابع اصلی تامین‌ مالی و ارز آوری محسوب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. ذخایر نفت و گاز فرصت توسعه این صنایع را فراهم می آورد . لذا می‌توان با تامین خوراک ، ضمن ایجاد اشتغال، ارزآوری هم کرد.

حسنوند ادامه داد: توسعه شرکت های پتروشیمی باید با نگاه به آینده صورت بگیرد. اگرچه در حوزه تولید و مصرف گاز ناترازی وجود دارد اما با کاهش مصرف و واردات جبران شده است. البته در تامین خوراک پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها مشکلاتی وجود دارد. لذا در بودجه ۱۴۰۱ به موضوع سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌ها و تامین خوراک توجه شده که به‌ معنای تقویت زیرساخت‌ها در استان‌های گاز خیز مانند خوزستان، بوشهر، فارس و خراسان است تا بتوان خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تامین کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ