کد خبر: ۱۸۰۴۶۹
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

توافق دو ساله لغو تحریم ها و انتقال ذخایر اورانیوم به روسیه / تکذیب ایران
رأی‌ الیوم مدعی شد:

توافق دو ساله لغو تحریم ها و انتقال ذخایر اورانیوم به روسیه / تکذیب ایران

رسانه عربی مدعی شد توافق دو ساله برای لغو تحریم ها و انتقال ذخایر اورانیوم ایران به روسیه حاصل شده اما منبع ایرانی این موضوع را تکذیب کرد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رسانه عربی رأی‌ الیوم مدعی شد این دور از مذاکره به توافقی موقت و دو ساله ختم شده تا مرحله آزمایش و اعتماد سازی باشد و به موجب آن آمریکا همه تحریم‌های اعمال شده در دوره ترامپ را لغو کند. اما منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده ایران ، چنین ادعایی را جعلی و بی اساس دانست .

طبق اعلام این رسانه ، توافق در وین تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات طی دورهای قبلی وجود داشته ، رفع شده است.

همچنین دیدار و گفتگوی اخیر "چوی جانگ کان " معاون وزیر خارجه کره جنوبی با علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران در وین با محوریت آزادسازی پول‌های بلوکه‌ شده ایران به درخواست آمریکا و برای اثبات حسن‌نیت انجام شد.

ضمانت‌هایی که بر سر آن در وین توافق شده این است که ایران ذخیره اورانیوم غنی‌شده ، سانتریفیوژها و معدن اورانیوم را حفظ کند . تهران این ذخایر را پس از خروج آمریکا از برجام تولید کرد.

طبق این توافق، ذخایر اورانیوم به روسیه منتقل خواهد شد و در صورت خروج دوباره آمریکا از برجام به ایران باز گردانده می شود . همچنین تهران می تواند از جایی که برنامه هسته‌ای را متوقف کرده ، دوباره شروع به غنی سازی کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ