کد خبر: ۱۸۰۶۲۸
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

پیش بینی صادرات ۶ . ۵‌ میلیون تنی LPG ایران در سال ۲۰۲۲

پیش بینی صادرات ۶ . ۵‌ میلیون تنی LPG ایران در سال ۲۰۲۲

طبق پیش بینی تحلیگران ، صادرات LPG ایران و تولیدکنندگان خاورمیانه در سال جاری میلادی به ۶ . ۵‌ میلیون تن و ۶. ۶‌ درصد افزایش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق پیش بینی منابع بازرگانی آگاه ، صادرات LPG تولیدکنندگان خاورمیانه در سال جاری میلادی، همزمان با تشدید رقابت برای بازارهای آسیایی ۶. ۶‌ درصد رشد خواهد کرد که در این میان ، صادرات LPG ایران هم از ۵. ۵ به ۶. ۵‌ میلیون تن افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، ایران که از سال ۲۰۱۸ از سوی آمریکا هدف تحریم قرار گرفت، قصد دارد ۱۳۰‌میلیون متر‌مکعب در روز به ظرفیت تولید گاز در سال جاری میلادی اضافه کند. طی سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ایران ۲. ۳ میلیون تن به ظرفیت تولید LPG اضافه کرد که عمدتا از میدان گازی پارس‌جنوبی بود.

طبق آمار ، چین به دلیل تخفیف‌های چشمگیر بیش از ۱۰۰ دلار در هر تن ، بزرگ‌ترین خریدار LPG ایران است. در دور قبلی تحریم‌ها در سال ۲۰۱۲ ، خریداران چینی LPG ایران را با تخفیف ۴۰ تا ۵۰ دلار در هر تن خریداری می‌کردند.

برآورد می‌شود مجموع صادرات قطر، امارات‌ ، عربستان‌ ، کویت و ایران از ۵. ۳۶ میلیون تن در سال۲۰۲۱ به ۹. ۳۸‌میلیون تن در سال جاری میلادی افزایش یابد. از میان این تولیدکنندگان، انتظار می‌رود صادرات قطر در سال جاری ثابت بماند و حدود ۱۰‌میلیون تن باشد. در حالی‌ که صادرات امارات‌ از ۴. ۹‌میلیون تن به ۹. ۹‌ میلیون تن رشد می‌کند و صادرات عربستان‌ هم به ۶. ۸ میلیون تن افزایش پیدا خواهد کرد.

صادرات LPG کویت سال جاری به ۵ میلیون تن می‌رسد . در حالی‌ که تقاضای داخلی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن است برخلاف سال گذشته فروش نقدی LPG پیش‌بینی نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ