کد خبر: ۱۸۰۹۳۴
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲

پیش بینی تحلیل‌گران از نفت ۱۲۰ دلاری در تابستان سال میلادی جاری

پیش بینی تحلیل‌گران از نفت ۱۲۰ دلاری در تابستان سال میلادی جاری

طبق پیش بینی تحلیل‌گران ، قیمت نفت در پی کاهش عرضه و کمبود ذخایر استراتزیک تا تابستان سال جاری میلادی به ۱۲۰ دلار خواهد رسید .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و برداشت سود سرمایه‌گذاران از رشد قیمتی نفت (فروش به علت افزایش قیمت‌ها) به بالاترین سطح در 7 سال گذشته رسید و برای دومین روز متوالی در معاملات امروز کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت، طی هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی افزایش یافت و طبق پیش بینی تحلیلگران با توجه به ظرفیت مازاد پایین اوپک پلاس و افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی انتظار می‌رود ، قیمت نفت برنت در نیمه سال جاری به حدود 120 دلار در هر بشکه برسد.

هر دو شاخص نفتی طی هفته گذشته حدود دو درصد رشد قیمت داشتند. قیمت نفت در ماه اخیر به علت نگرانی از کاهش عرضه ، بیش از 10 درصد رشد داشته است. هر بشکه نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت با 49 و 41 سنت کاهش، بیش از 87 و 85 دلار فروخته شد.

به گفته استفان برناک تحلیلگر PVM ، کاهش قیمت‌های اخییر بیشتر به علت برداشت سود سرمایه‌گذاران و نبود کاتالیزورهای جدید افزایشی رخ داده است.

ادوارد مویا تحلیلگر ارشد بازار در این خصوص گفت: نفت آمریکا پس از افزایشی غیر منتظره در ذخایر و قرمز شدن بورس نیویورک که باعث کاهش ارزش دارایی‌های ریسک پذیر شد، افت کرد.

به گفته سایر تحلیل‌گران ، فشار کاهشی قیمت نفت به علت نگرانی درباره عرضه و افزایش تقاضا محدود خواهد بود.

اوپک پلاس در تلاش است به هدف افزایش تولید ماهانه 400 هزار بشکه در روز برسد. در آمریکا هم شرکت های انرژی تعداد دکل های فعال نفتی را برای نخستین بار در 13 هفته گذشته کاهش دادند . تنش‌ها در شرق اروپا و غرب آسیا نیز تقویت کننده نگرانی کمبود و اختلال در عرضه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ