کد خبر: ۱۸۰۹۹۹
۱۲:۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

مقایسه عملکرد ۹ ماهه سه بانک بزرگ بورس با صدر نشینی

مقایسه عملکرد ۹ ماهه سه بانک بزرگ بورس با صدر نشینی "وبملت"

بررسی عملکرد ۹ ماهه سه بانک بورسی تجارت، ملت و صادرات نشان داد داد "وبملت" با ثبت تراز عملیاتی مثبت ۲۱ هزار میلیارد تومانی، تحقق سود ۲۲۹ ریالی و ... در صدر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انتشار صورت های مالی 9 ماهه از سوی شرکت های بورسی و فرابورسی درحالی آغاز شده که عملکرد سه بانک ملت، تجارت و صادرات طی این مدت بررسی و مقایسه شد.

براین اساس، عملکرد 9 ماهه بانک ملت که با سرمایه 20.7 هزار میلیارد تومانی، دومین بانک بزرگ بورس بشمار می رود، نشان می دهد "وبملت"  طی این دوره بالغ بر 46.4 هزار میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی کسب کرده که با کسر هزینه 25.4 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 21 هزار میلیارد تومانی شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 70 درصدی روبرو شده است.

همچنین سود خالص این بانک بورسی بالغ بر 4.7 هزار میلیارد بوده و برای هر سهم نیز 229 ریال سود محقق شده است. جمع درآمدهای عملیاتی و خالص درآمد کارمزد نیز بالغ بر 24.8 و 2.3 هزار میلیارد تومان بود.

این در حالی است که بانک تجارت با سرمایه 22.3 هزار میلیارد تومانی به عنوان بزرگترین بانک بورسی در این مدت بالغ بر 31.3 هزار میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی کسب کرده که با کسر هزینه 22.7 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 8.6 هزار میلیارد تومانی شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 66 درصدی روبرو شده است.

سود خالص "وتجارت" بالغ بر 1.4 هزار میلیارد بوده و برای هر سهم نیز 65 ریال سود محقق شده است. جمع درآمدهای عملیاتی و خالص درآمد کارمزد نیز بالغ بر 13.5 و 2.5 هزار میلیارد تومان بود.

بانک صادرات به عنوان سومین بانک بزرگ بورس هم در این دوره بالغ بر 27.9 هزار میلیارد تومان درآمد از تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی کسب کرده که با کسر هزینه 23.5 هزار میلیارد تومانی سود سپرده ها، قادر به ثبت تراز عملیاتی مثبت 4.3 هزار میلیارد تومانی شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 11 درصدی روبرو شده است.

سود خالص "وبصادر" بالغ بر 174.3 میلیارد تومان بوده و برای هر سهم نیز 10 ریال سود محقق شده است. جمع درآمدهای عملیاتی و خالص درآمد کارمزد نیز بالغ بر 10.8 و 1.8 هزار میلیارد تومان بود.

به این ترتیب، صورت های مالی 9 ماهه سه بانک بزرگ بورسی حکایت از آن دارد، بانک ملت با ثبت تراز عملیاتی مثبت 21 هزار میلیارد تومانی، تحقق سود 229 ریالی برای هر سهم، جمع درآمدهای عملیاتی و خالص درآمد کارمزد 24.8 و 2.3 هزار میلیارد تومانی، همچنان در صدر قرار گرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ