کد خبر: ۱۸۱۰۱۶
۰:۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

علت واکنش کم مجلس به زیان روزانه سهامداران / دولت نمی داند بورس چیست !
نماینده مجلس مدعی شد:

علت واکنش کم مجلس به زیان روزانه سهامداران / دولت نمی داند بورس چیست !

عضو کمیسیون صنایع با اعلام علت واکنش کم مجلس به زیان روزانه سهامداران،مدعی شد دولت نمی داتد بورس چیست و شاید سال آینده فشار بر مردم به قدری باشد که حتی بورس را فراموش کنند !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا حسینی قطب‌ آبادی در مورد نقش مجلس در وضعیت فعلی بورس و در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود روند نزولی شاخص بورس و ضرر هر روزه سهامداران، مجلس اندک واکنشی نشان نمی دهد به انتخاب اعلام کرد: نبود برنامه توسط دولت‌ها باعث چنبره زدن مافیاها در اقتصاد می شود. در بورس هم دولت قبلی با اقداماتی موجب ضرر و زیان مردم شد و این دولت هم برنامه‌ای برای بورس ندارد.

دولت نمی داتد بورس چیست / فراموشی سال آینده مردم

بورس اصلا برای دولت هم تعریف نشده و نمی‌داند بورس چیست تا بداند چه برنامه ایی باید داشته باشد. همه دنیا از محل تجمیع سرمایه‌های مردم و سرمایه‌گذاران برای پیشبرد امور زیربنایی استفاده می‌کنند که هم به سهامدار عایدی می‌رسد و هم برای کشور خوب است اما در ایران مردم با هر دلیل و انگیزه‌ای زندگی را فروخته‌  و در بورس سرمایه‌گذاری کردند اما نه دولت عُرضه استفاده کردن داشت و نه مردم توانستند سود ببرند. دولت هم سرمایه‌ها را هم به باد داد و موجب نارضایتی، ورشکستگی، اختلافات اجتماعی و خانوادگی آنان شد.

برنامه‌ دولت برای استفاده از ظرفیت بورس و سایر ظرفیت‌های اقتصادی هم مشاهده نمی شود. لایحه بودجه هم نشان می‌دهد سال آینده مردم باید شاهد تورم و افزایش قیمت‌ها باشند و شاید انقدر فشار بر مردم زیاد شود که حتی بورس را هم فراموش کنند.

مجلس نقش نظارتی و قانونگذاری دارد و باید از ابزاری مانند تذکر ، طرح سوال و استیضاح استفاده کند. تذکرات داده می‌شود اما متاسفانه طرح سئوالات در نیمه راه خنثی می‌شود و ناکام می‌ماند. اجازه استیضاح هم که اصلا نمی‌دهند و به اشکال گوناگون نمایندگان را تحت فشار و لابی‌های مختلف قرار می‌دهند که نه بتوان استیضاحی را به نتیجه رساند و نه کاری را در جهت دفاع از حق و حقوق مردم انجام داد.

از آن طرف دولت اعلام می‌کند که با مجلس هماهنگ و همراه است اما کاملا آن تکذیب می شود. اصلا چنین نیست و دولت تاکنون هیچ هماهنگی با مجلس، در هیچ زمینه‌ای نداشت و در انتخاب وزرا اصلا توجهی به نظر نمایندگان نکرد. 

تحت شرایط حاکم سیاسی و جو سازی‌ها برای کابینه رای گرفتند و در انتخاب مدیران و استانداران هم هیچ هماهنگی با مجلس و نمایندگان نداشتند. نکته قابل توجه این است که مشکلات را به گردن مجلس می‌اندازند و در مشکل عدم استخدام‌ها، مجلس را مقصر می‌دانند. فردا روز هم با وجود اینکه دولت در بودجه سال آینده، ارز 4200 تومانی را حذف کرده ولی آن را هم به گردن مجلس خواهد انداخت. 

از سوی دیگر هم رئیس مجلس به دلیل رعایت برخی، سکوت اختیار می‌کند یا در این موضوع که مجلس و دولت هماهنگ هستند، تنها شعار می‌دهد. بنابراین این مجلس است که سنگ زیرین آسیاب شده است. همه فشار‌ها بر روی مجلس است و همه مردم و اصناف مختلف ، خواسته ها را نمایندگان می‌گویند و دائم باید صدای مردم و اهانت‌های برخی افراد را بشنوند . چون دولت کار را بلد نیست و برنامه‌ای ندارد.

برخی از وزرا خبره هستند و روش کار دارند اما بعضی تازه کارند. عمده عزل و نصب‌ها در دولت اگرچه تحت عنوان جوانگرایی، اصلاح و... عنوان شده اما به دلیل آشنایی، رفاقت و منتسب به طیف خاص رئیس جمهور، انتخاب شدند. طبیعی است نمایندگان مجلس باید شاهد این باشند که چهار سال دیگر برای مردم و ایران بگذرد. چرا که دست نمایندگان هم بسته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
خوب هم میدانند بورس چیست ولی مشکل اصلی این است که قدرت گرفتن و راه افتادن بورس به ضرر بعضی از آنها واز بین رفتن حیاط خلوت اقتصادی بعضی میباشد
» ناشناس | ساعت ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
دولت خوب میداند بورس چیست آقای ابراهیمی خودش از سهامدارهاو قدیمی های بورس است آقای رییسی و قوه قضاییه باید یک تحول و نظارت اساسی در بورس اجرا کند و تعارض منافعی را که در این قسمت است را هم شناسایی و رفع نماید
» ناشناس | ساعت ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۴
0
0
پاسخ
درطی این مدت تنها حرفی ویا تحلیلی بخواهیم برای بازار سرمایه
در نظر داشته باشیم همین که این آقای نماینده مجلس گفته نه تنها
این دولت بلکه اقتصاد خوانده کارشناسان و دولت ها ی قبلی هم شناختی از بورس و ابزارهای آن در تعامل با اقتصاد را نمی دادند ،
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ