کد خبر: ۱۸۱۰۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۵

معادن نیازمند ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات هستند/ ناتوانی شرکتهای داخل
رئیس کمیسیون معادن اتاق:

معادن نیازمند ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات هستند/ ناتوانی شرکتهای داخل

رئیس کمیسیون معادن اتاق گفت: معادن فعال حداقل به ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات نیاز دارند و واردات ۱۰ هزار ماشین آلات سنگین نیز کافی نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم جمیلی در خصوص این‌که معادن ایران به چه تعداد ماشین آلات نیاز دارد، گفت: معادنی که پروانه‌ بهره برداری و اکتشاف دارند و بتوانند به صورت متعادل کار کنند، حداقل به ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات نیاز دارند.

وی افزود: عمر ماشین آلات، حدود ۱۸ سال است و از آنجایی که در معدن کار می‌کنند استهلاک بسیار بالایی دارند و هر قدر بتوان عمر ماشین آلات را کاهش دهیم در بهره وری معدن و کاهش قیمت محصولات معدنی بسیار موثر است.

این مقام صنفی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته، کم‌تر از دو هزار دستگاه ماشین آلات وارد شده، ادامه داد: از سه ماه پیش که کمیسیون معادن اتاق ایران، تجدید انتخابات شد پیشنهاد شد نیاز‌های معادن به ماشین آلات، تامین شود.

جمیلی با بیان این‌که در شرایط فعلی برای هر معدن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد اجازه می‌دهند که ماشین آلات وارد کند، گفت: اگر طرح جامع باشد و بتوان ماشین آلات را به صورت انبوه تامین کرد، معدن داران می‌توانند با سازندگان داخلی قرارداد ببندند تا به تعدادی که می‌توانند به صورت انبوه تولید کنند.

به گفته وی تولیدکنندگان داخلی قادر نیستند همه نیاز‌ها را چه در تعداد و چه در نوع، تامین کنند. حتی در خصوص واردات ۱۰ هزار ماشین آلات سنگین در سال آینده به دست مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه، نیز کافی نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ