کد خبر: ۱۸۱۱۳۳
۰:۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

وعده جدید بورسی و دستور به وزیر/ مذاکره با آمریکا و سفر پراز لبخند به مسکو و...
رئیس جمهور اعلام کرد:

وعده جدید بورسی و دستور به وزیر/ مذاکره با آمریکا و سفر پراز لبخند به مسکو و...

رئیس جمهور با اعلام وعده جدید بورسی و دستور به وزیر اقتصاد برای راهکارهای خروج بورس از بحران در مورد حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، مذاکره مستقیم با آمریکا و سفر به مسکو و... توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ابراهیم رئیسی در چهارمین حضور در برنامه زنده تلویزیونی درباره وضعیت وخیم بورس که با افزایش گلایه ها و اعتراضات سهامداران متضرر مواجه شده ، گفت : وضعیت فعلی بورس از میراث‌های به‌جا مانده دولت قبل است‌ . این بازار نبایدبه هیچ عنوان  قلک تأمین مالی دولت باشد. مقرر شده وزیر اقتصاد صبح امروز به عنوان یک گام، راهکارهای برون رفت از مشکلات بورس را برای آرامش به مردم اعلام کند.

دولت صادق الوعد و موفقیت در کنترل تورم

وی در بخش های دیگری از این برنامه اعلام کرد: دولت سیزدهم می‌خواهد دولت صادق الوعد باشد . بنای دولت کنترل تورم است‌ و گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی و مراجع اقتصادی هم نشان‌دهنده موفقیت  بوده و لایحه بودجه ۱۴۰۱ هم بر اساس رشد اقتصادی تنظیم شده است. کنترل قیمت‌ها هم مسئله‌ای‌ مهم و خواسته‌ به‌حق مردم‌ است.

طی سال‌های گذشته توجه بیشتر به سود بانک‌ها بود اما نقدینگی بانک‌ها به سمت تولید برود در غیر این صورت ضرر است. برهمین اساس مدیر هر شرکت یا بانکی که دستورات دولت به نفع مردم را اجرا نکند، برکنار خواهد شد.

سه نکته برای حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی

دلار ۴۲۰۰ تومانی براساس شرایطی ایجاد شد اما موجب رانت، فساد، ارتباطات ناسالم‌ شده و باید دو سه سال قبل حذف می‌شد اما به این دولت کشیده شد‌. در حذف این ارز ، سه نکته اجماع نسبی مجلس و دولت، اقناع نخبگان و افکارعمومی‌ و حفظ قدرت خرید مردم در کالاهای مشمول تغییر، مورد توجه است.

بااین حال بهتر است درآمد ناشی از حذف این ارز به‌صورت کارت اعتباری به مردم داده شود‌ اما خط قرمز دولت ، معیشت مردم است و به هیچ عنوان در اصلاحات اقتصادی رضایتی به آسیب‌دیدن سفره مردم نخواهد بود.

واکنش به مذاکره مستقیم با آمریکا و سفر پر از لبخند به مسکو

دولت مذاکرات را پیش می‌برد اما همه‌چیز مذاکره نیست . آمریکا هم در این دولت و هم دولت های قبل بارها درخواست مذاکره مستقیم داده و تاکنون مذاکره مستقیمی انجام نشده اما در صورت آمادگی لغو تحریم ها ، زمینه‌ هرگونه‌ توافقی وجود دارد.

از ابتدا تا انتهای جلسه ۳ ساعته با رئیس جمهور روسیه، درباره مسایل مختلف با محوریت منافع مردم ایران گفتگو شد. چرا که ارتباط با روسیه یکی از راه‌های خنثی‌سازی تحریم‌ها است. 

این سفر پر از لبخند بود اما نتیجه باید توسعه در همه زمینه ها و تأمین منافع مردم باشد. وگرنه این‌که محصول یک سفر فقط لبخند باشد سودی ندارد. روابط تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و روسیه می تواند به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یابد و کالاهای استراتژیک‌ وارد و محصولات کشاورزی صادر شود.

تکذیب انتصابات فامیلی و حزبی و سه نقطه قوت دولت

دولت از انتقاد استقبال می‌کند اما برخی اظهارنظرها‌ با واقعیت همخوانی ندارد و اگر گفته نشود غیرمنصفانه است.

این دولت هم کسی را اتوبوسی نیاورده و ملاک انتصابات شایسته‌سالاری بوده نه ارتباطات حزبی و گروهی‌ و نسبت‌های فامیلی . این از نقاط قوت دولت در کنار سفرهای استانی است . از ارتباط و حضور در دل مردم و شنیدن حرف‌های آنها لذت می‌برم‌ و هیچ زحمتی به محض برگشت از مسکو به کرمان نبود.

یکی دیگر از نقاط قوت دولت، هماهنگی گروه اقتصادی است ولی متاسفانه بعضاً با طرح برخی مسائل تلاش می‌شود به عنوان‌ نقطه ضعف جلوه دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ