کد خبر: ۱۸۱۱۳۵
۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۶

برف و باران شدید و چند روزه از امروز در راه نیمی از ایران است / هشدار به کشاورزان

برف و باران شدید و چند روزه از امروز در راه نیمی از ایران است / هشدار به کشاورزان

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش برف و باران آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی اعلام کرد: آغاز بارش برف و باران طی امروز در شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی بارش برف و باران آغاز می‌شود و فردا پنجشنبه شدت می‌گیرد و باید به کشاورزان هشدار داد.

بر اساس این گزارش، پنجشنبه بر شدت فعالیت این سامانه بارشی افزوده شده و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.

بارش‌ها طی پنج روز آینده در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه برای استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران و روز جمعه برای مناطقی از مازندران و گلستان است.

روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق بارش‌ها ادامه دارد و شنبه و یکشنبه هفته آینده جو نسبتا پایداری در بیشتر مناطق حاکم است. همچنین دمای هوا از امروز تا جمعه در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه و تا یکشنبه در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

با توجه به پایداری هوا همچنان برای شهرهای صنعتی تهران، کرج، اراک و اصفهان آلودگی هوا پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود از بعدازظهر به‌تدریج از میزان غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ