کد خبر: ۱۸۶۰۴۷
۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

دولت بسته ۲۷ ماده‌ای رفع موانع تولید را تصویب کرد/ چند برنامه برای صنعت بورسی

دولت بسته ۲۷ ماده‌ای رفع موانع تولید را تصویب کرد/ چند برنامه برای صنعت بورسی

معاون وزیر صنعت از تصویب بسته پیشنهادی ۲۷ ماده‌ای رفع مهمترین موانع تولید در تصویب ستاد اقتصادی دولت خبر داد و برخی از برنامه های برای صنعت بانکداری را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی نیازی با اشاره به اینکه رفع موانع تولید از موضوعات مهم و کلیدی دولت بود که در حوزه های مختلف شناسایی و انجام شد از تصویب بسته پیشنهادی ۲۷ ماده‌ای وزارت صنعت در ستاد اقتصادی دولت خبر داد و در برنامه تلویزیونی گفت: در حوزه صادرات و در همان ابتدای استقرار دولت، برخی موانع صادراتی در قانون مصوب ستاد اقتصادی ابلاغ شد. در حوزه تولید، برخی مقدمات به زمان نیاز داشت و با هماهنگی و کمک بخش خصوصی، انجمن ها و تشکل ها، چالش های جدی شناسایی شد.

وی ادامه داد: در حوزه بانک هم بیشترین موضوع مربوط به عدم شفافیت در تسهیلات، محاسبه نرخ سود، تضامین و محدودیت اعتبارات بخش تولید بود که تصمیمات جدی گرفته شد و برخی موارد به تصویب شورای پول و اعتبار نیاز داشت که در ستاد دولت تصویب و در قالب 27 ماده به مراجع ذیربط ارسال شد.

این مقام مسئول افزود: بخشی از موارد مانند افزایش سقف پرداخت وام از 90 درصد فروش سال گذشته به 120 درصد، افزایش اختیارات هیأت مدیره بانک ها در استان ها، حصیل ضمانت انتشار اوراق توسط شرکت ها ، رفع محدودیت مازاد وثایقِ تسهیلات گیرندگان و ممنوعیت و الزام سپرده گذاری برای دریافت وام به تصمیم شورای پول و اعتبار نیاز دارد که در اولین جلسه  این شورا، تصویب خواهد شد.

به گفته نیازی، 10 پیشنهاد دیگر هم مانند شفاف سازی پرداخت تسهیلات ، گسترش ابزار ضمانت نامه ها برای فعالیت های تولیدی ، نحوه محاسبه سود، مشکلات چک های برگشتی ، نحوه واگذاری اراضی، مشوق ها برای شهرک های صنعتی و... نیازمند تصویب هیئت وزیران است که برای تصویب در اختیار معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت تا در اولین جلسه، جمع بندی و تصویب شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ