کد خبر: ۱۸۶۱۰۱
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱/۱۵

امکان کاهش ۵۰ درصدی واردات دارو + ظرفیت صادراتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
معاون وزیر صنعت مطرح کرد:

امکان کاهش ۵۰ درصدی واردات دارو + ظرفیت صادراتی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

معاون وزیر صنعت با اشاره به اثر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بکارگیری ظرفیت تولید دارویی در صادرات از امکان کاهش ۵۰ درصدی واردات دارو تا پایان سال با همکاری پتروشیمی‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدمهدی برادران در حاشیه مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک در راستای ارتقا صنعت غذا و دارو با ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیرو نامگذاری سال، اولین جلسه کاری وزیر صنعت با معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار و مکلف شد شاخص‌های صنعتی شدن تولید دانش بنیان و دانش بنیان شدن تولیدات صنعتی به عنوان دو راهبرد اصلی دنبال شود.

وی افزود: ارزش واردات سالانه دارو دو میلیارد دلار است. با همکاری برخی پتروشیمی‌ها و سرمایه‌ گذاری‌ های در حوزه داروهای بیوتکنولوژی و همکاری سه جانبه وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دفتر صنایع غذایی و دارویی وزارت صنعت، واردات دارو می‌تواند تا ۵۰ درصد، معادل یک میلیارد دلار کاهش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: بازارهای منطقه‌ای و مناسبی در سطح جهان برای داروهای با کیفیت ایرانی وجود دارد. با توجه به اینکه تاکنون ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو اختصاص می‌یافت ترجیح بود این ارزبری برای مصرف داخلی باشد. اما با توجه به حذف ارز ترجیحی و اعمال آن به روش‌های دیگر می‌توان از ظرفیت تولید دارویی در بازاریابی صادراتی نیز استفاده کرد.

برادران عنوان کرد: طبق تفاهم نامه‌ بین وزارت صنعت و سازمان غذا و دارو، مقرر شده هزینه‌های تحقیق و توسعه تا هفت درصد در قیمت‌گذاری محصولات  اعمال شود. این مهم کمک می‌کند شرکت های صنعتی هزینه‌ بیشتری را جذب نیروهای دانش بنیان کنند. همچنین مقرر شده از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ