کد خبر: ۱۸۶۱۰۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۶

با روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد
وزیر نیرو:

با روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد

وزیر نیرو از افزایش ظرفیت نیروگاهی خبر داد و گفت: بدون اضافه کردن سوخت و سرمایه‌گذاری گسترده، صرفاً با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر محرابیان پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: با همکاری دولت و مجلس زمستان گذشته در بخش خانگی هیچ گونه خاموشی نداشته و در بخش تولید نیز با کمترین محدودیت کار پیش برده شد. به طوری که رشد تولید فولاد ایران مقام نخست را در دنیا کسب کرده که به معنای تامین برق مورد نیاز آنها است.

وی افزود: در راستای توسعه طرح‌های نیروگاهی پیش‌بینی شده مجموعا ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی اضافه شود که ۴۵۰۰ هزار مگاوات در چارچوب طرح‌های نیروگاهی است. البته بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر تا فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

محرابیان ادامه داد: از این میزان ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۰۰ مگاوات نیز با ارتقاء توان نیروگاه‌های موجود با طرح‌های دانش‌بنیان به بهره‌برداری خواهد رسید. درواقع بدون اضافه کردن سوخت و سرمایه‌گذاری گسترده ، صرفا با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ