کد خبر: ۱۸۹۱۳۴
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۲/۲۲

جزئیات پرداخت یارانه / کسر مبالغی از یارانه برخی افراد به دلیل قسط وام کرونایی
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

جزئیات پرداخت یارانه / کسر مبالغی از یارانه برخی افراد به دلیل قسط وام کرونایی

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به جزئیات پرداخت یارانه معیشتی گفت: مبلغ جزئی از یارانه برخی افراد به دلیل قسط وام یک میلیون تومانی کرونایی کم شد و بقیه مبلغ تا زمان اعلام دولت قابل برداشت نیست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صالح‌آبادی درباره یارانه معیشتی گفت: اسامی افراد مشمول دریافت یارانه معیشتی از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بانک مرکزی اعلام شد و این اسامی از سوی بانک مرکزی دراختیار شبکه بانکی قرار داده شد و مبالغ مدنظر به حسابشان واریز شد.

وی گفت: اسامی افراد در 9 دهک درآمدی براساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شامل سه دهک کم‌درآمدی جامعه که به ازای هر نفر ماهانه 400 هزار تومان و شش دهک پردرآمدی به ازای هر نفر ماهانه 300 هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار شده و واریزی‌ها هم در دونوبت انجام شد. فعلا مبالغ قابل برداشت نیست و در آینده بعد از اطلاعیه‌ دولت از طریق سازمان هدفمندی یارانه قابل برداشت خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد: اسامی افراد مشمول را سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مشخص می‌کند و اگر کسانی به هر دلیلی حذف شدند می‌توانند اعتراض را نزد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کنند. این اعتراض‌ها بررسی می‌شود و اگر مورد تأیید قرار گیرد و اصلاح شود، هر میزان از پولی که برای دیگران واریز شد برای آن‌ها هم واریز خواهد شد و اگر اسم کسی جا افتاده باشد یا اینکه جزو دهک 10 پردرآمدی باشد و بعد از اعتراض در دهک 8 یا 9 قرار گیرد یارانه معیشتی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

صالح‌آبادی در مورد اعلام برخی از مردم مبنی بر کسر مبالغی از یارانه معیشتی گفت: حدود دو سال قبل تعدادی از یارانه‌بگیران وام یک‌میلیون تومانی کرونایی دریافت کرده و به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بدهکار بودند اقساط آنها برداشت شد و مبلغ جزئی از یارانه آن‌ها به دلیل قسط وام کم شد و بقیه مبلغ تا زمان اعلام دولت قابل برداشت نیست.

وی در مورد اعلام مسدودی برخی حساب یارانه گفت:‌ این مسئله صحت ندارد. به عنوان مثال اگر کسی 5 میلیون تومان در حساب داشته باشد که 2 میلیون تومان یارانه هم به آن اضافه شده باشد، فقط آن 2 میلیون جدید قابل برداشت نیست و 5 میلیون خود را می‌تواند برداشت کند و اگر مشکلی بود باید به بانک و یا سازمان هدفمندی اعلام کند و پول سازمان هدفمندی تا اطلاعیه رسمی قابل برداشت نیست.

رئیس بانک مرکزی در مورد لزوم طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی گفت: روش گذشته یعنی ارز 4200 تومانی با تخصیص نرخ ترجیحی قابل دفاع نبود و عوارض متعددی داشت. طبق این روش ارز یارانه‌دار به واردکننده نهاده‌ها داده می‌شد، اما اکنون دولت می‌خواهد برای واردکننده ارز نیمایی تخصیص دهد و مابهالتفاوت نرخ ارز نیمایی و نرخ ارز ترجیحی را به حلقه آخر یعنی مردم پرداخت کند. 

صالح‌آبادی توضیح داد: اختصاص ارز ارزان موجب شد واردکننده به واردات بیشتر تشویق شود و از تفاوت ارز حدود 24 هزارتومانی بازار آزاد با ارز 4200 تومانی استفاده کند و بیش از حد واردات انجام شود. اما اکنون دولت می‌خواهد یارانه معیشتی را به حلقه آخر یعنی مصرف‌کننده اختصاص دهد. ذخایر اسکناس ارزی بانک مرکزی امروز بیشترین رقم در تاریخ بانک مرکزی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حمید محمدی | ساعت ۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۴/۲۲
0
0
پاسخ
من مدد جوی سازمان بهزیستی هستم.یارانه واریز شده برام..دهک پولدارهایی واریزشده،،یعنی باکسر قسط وام کرونا ۲۶۵هزار تومن...چه وضعشه..مگه حساب کتاب نداره،،چرا شانسی زیادی نمیریزین..همش کم ممیریزین..یا خودمون نمیدونیم و پول و پله داریم و درحال زجر کشیدن هستیم..
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ