کد خبر: ۱۸۹۳۹۲
۰:۱ - ۱۴۰۱/۳/۱

عرضه بلوکی سایپا و ایران خودرو ظلم به دارندگان دو ETF دولتی است + پیشنهاد
کارشناس بازار سرمایه :

عرضه بلوکی سایپا و ایران خودرو ظلم به دارندگان دو ETF دولتی است + پیشنهاد

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه عرضه بلوکی ۵ و ۱۷ درصد سهام دولت در سایپا و ایران خودرو با قیمت فعلی، ظلم بزرگی به مردم و بخصوص دارندگان دو ETF دولتی است، پیشنهادی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن ذوالفقاری با بیان اینکه عرضه بلوکی باقیمانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا و سکوت سرمایه داران بزرگ نشان از وجود رانت و بی عدالتی عجیب دارد به بورس پرس اعلام کرد: در این قیمت ک همه خریدار هستند چرا این بلوک به مردم فروخته نمی شود. در گرانی ها به مردم می‌فروشند و در ارزانی به ثروتمندان.

فروش سهام دولت در شرکت های ایران خودرو و سایپا در قیمت فعلی بصورت بلوکی و از طریق مزایده ،ظلم بزرگی به مردم و بخصوص دارندگان صندوق دارا یکم و پالایش یکم است و عدالت و انصاف در این تصمیم لحاظ نشده است. وضعیت چند ماهه اخیر بورس و علی الخصوص تصمیمات دولت بسیار عجیب است.

چراکه با وجود اصلاح دراز مدت نمادهای بورسی و صنایع مختلف و در حالی که قیمت سهام برخی صنایع حتی با وجود رسیدن شاخص کل به محدوده ۱.۶ میلیون واحد هنوز جذابیت دارد، دولت قصد دارد ظرف شش ماه آینده باقیمانده سهام در دو شرکت خودروساز را با ثبت آگهی در روزنامه و بصورت مزایده ای به فروش برساند.

مهمترین نکته جالب توجه موضوع این است که سهام دولتی را در سال‌های پیش در اوج گرانی قیمت بصورت صندوق ETF به مردم فروختند که متاسفانه هنوز ضرر صندوق پالایش یکم جبران نشده و بلاتکلیف است اما حال که قیمت ها به محدوده جذابی رسیده اند، دولت قصد دارد بصورت بلوکی واگذار کند.
این اقدام جدا از تاثیرات منفی بر سهامداران خرد و دارندگان پالایش این باور را پدید خواهد آورد که دولت قصد سود رسانی و افزایش ارزش افزوده به مردم را ندارد.

لذا پیشنهاد می شود دولت باقی مانده سهام در این دو شرکت را با تخفیف ویژه به دارندگان نماد پالایش که هنوز متضرر هستند و در صورت لزوم به سایر مردم و بخصوص دارندگان کد سجام بصورت محدود و مساوی مانند گذشته به فروش برساند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ