کد خبر: ۱۸۹۶۲۲
۱۲:۳ - ۱۴۰۱/۳/۷

انتقاد از اقدامات شرکت بزرگ بورس و ادعای خیانت
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

انتقاد از اقدامات شرکت بزرگ بورس و ادعای خیانت "فملی" به کرمان !

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی مس گفت: در این حوزه به‌ جز خیانت اتفاقی نیفتاده و طی ۱۰ ‌سال اخیر فقط یک پروژه اجرا شد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی در جمع رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس شهرستان های رفسنجان و انار با بیان اینکه عملیات تحریم طی یک دهه اخیر صدمات زیادی به اقتصاد زد، گفت: باید در درون، ساختارهای اقتصادی را تقویت کرد تا اثر تحریم‌ها کم شود. به دلایل آماده نبودن و شرایط موجود، اثرات تحریم تبدیل به شوک‌های ارزی شد.

وی افزود: در این مدت ارزش پول ملی ۲۵ برابر تحت تاثیر قرار گرفت. یعنی هر برابر، ۱۰۰ درصد شوک ارزی شد که هیچ کشوری توان مقاومت با این وضعیت و شوک ۲۵۰۰ درصدی را ندارد. به فرمان رهبری و عزم دولت و همراهی مجلس، فصل جدیدی در اصلاح ساختار نظام اقتصادی شروع‌ شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: سال گذشته در حوزه صنعت کرمان و سنگ‌آهن، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌ توسعه‌ای آغاز شد اما در حوزه مس متأسفانه به‌ جز خیانت اتفاقی نیفتاد. از لحاظ تولید مس با رتبه پنجم ذخایر دنیا و ۱۷ میلیارد تن ذخیره، ایران بیستمین تولیدکننده دنیا است.

پورابراهیمی توضیح داد: طی ۱۰ سال اخیر و در شرایط تحریم، تولید سنگ‌آهن استان کرمان از یک به ۲۴ میلیون تن، گندله از دو به ۱۸ میلیون تن و فولاد از صفر به ۶ تا ۸  میلیون تن رسید. اگر عزم و اراده وجود داشته باشد، شبیه نتیجه سنگ‌آهن در مسئله مس هم اتفاق خواهد افتاد. در این مدت باید سه پروژه ملی مس در استان اجرا می‌شد نه یک پروژه. خیل عظیمی از بیکاران مراجعه می‌کنند و رهبری هم بزرگ‌ترین تحول اقتصادی را معادن اعلام کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ