کد خبر: ۱۹۰۱۷۳
۱۰:۱ - ۱۴۰۱/۳/۲۵

برنامه های وزارت اقتصاد برای رضایت اصناف: پیشنهاد تنفس یک ساله مالیات و...

برنامه های وزارت اقتصاد برای رضایت اصناف: پیشنهاد تنفس یک ساله مالیات و...

وزارت اقتصاد در پاسخ به انتقادات و شکایت اصناف از افزایش سنگین مالیات ، اقدام به تمدید زمان اظهارنامه و ارایه تنفس یک ساله به مجلس خواهد کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه مالیات بر درآمد مشاغل صنفی و بعد از انتقادات برخی نمایندگان اتاق اصناف به رویه‌ها، گفت: رئیس سازمان امور مالیاتی به برخی سوالات و ابهامات پاسخ داد و وزارت اقتصاد نیز با توجه به نقش ویژه‌ اصناف به‌ ویژه در دوران کرونا تصمیم گرفت ارائه اظهارنامه‌ها فراتر از مهلت قانونی و تا تیرماه تمدید شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد کمیته‌  سه نفره در سراسر استان‌ها با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان یا نماینده وی، نماینده مجلس و نماینده اداره مالیات شکل گیرد تا به شکایت فعالان صنفی رسیدگی شده و پیشنهادات احصاء شود. انتظار می رود اشکالات و ابهامات به سرعت رسیدگی شده و نه تنها نارضایتی‌های از سوی اصناف رفع شود بلکه به توافق پایداری برای جداول و ضرایب مالیاتی در سال‌های آینده منتهی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نمی‌توان از قانون تخطی کرد اما تلاش‌هایی از سوی وزارتخانه انجام شده تا سقف مشمولان تبصره ۱۰۰ افزایش یابد. نامه‌ نگاری‌هایی هم در این باره از سوی وزارت اقتصاد انجام شد اما تنفس یک‌ساله مالیاتی مستلزم مصوبه مجلس است و در صورت تصویب، دولت مجری قانون خواهد بود.

خاندوزی گفت: باید از مداخلات سلیقه‌ای ممیز محور عبور و به سمت رویکرد سامانه محور حرکت کرد. اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کمک می‌کند تا حداکثر شفافیت اقتصادی ایجاد شود و بسیاری از اختلافات و ابهاماتی مطرح شده، رفع شود.

t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ