کد خبر: ۱۹۱۵۵۵
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۴/۵

تکذیب تهدید پیامکی وزیر صنعت و بسیج همگانی برای جلوگیری از استیضاح !
نماینده مجلس اعلام کرد:

تکذیب تهدید پیامکی وزیر صنعت و بسیج همگانی برای جلوگیری از استیضاح !

نماینده مجلس تهدیدهای پیامکی وزیر صنعت توسط برخی نمایندگان را تکذیب کرد و گفت: چرا تمام عالم بسیج شدند تا این استیضاح صورت نگیرد؟

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لطف‌الله سیاهکلی ضمن تکذیب اخبار مربوط به تهدید پیامکی وزیر صنعت توسط برخی از نمایندگان، گفت: نمایندگان به عنوان وکلای ملت به پرونده نهاد و یا فرد و یا مدیر دولتی که حقی نسبت به مردم تضییع کرده، ورود پیدا می‌کنند و از این جهت قانون، جایگاه نظارتی برای مجلس در نظر گرفته و ابزارهایی همچون سوال کردن، تذکر دادن و استیضاح را برای نمایندگان لحاظ می‌کند.

وی ادامه داد: این استیضاح مربوط به الان نیست و آذر امضا شده و موضوع آن مشکلات باقی مانده علی رغم وعده‌های وزیر مانند گران فروشی‌ها و عدم تنظیم بازار و همچنین وضعیت بازار خودرو است. استیضاح جزو حقوق تعریف شده و قانونی برای مردم توسط نمایندگان است و هر زمانی وکیل مردم احساس نیاز برای استیضاح وزیر را داشته باشد، قانون این اجازه را می‌دهد.

این نماینده افزود: در خصوص وزیر صنعت نیز طبق قانون این اتفاق صورت گرفته ولی چرا تمام عالم بسیج شدند تا این استیضاح صورت نگیرد؟ این اتفاقات خوب نیست. سوالی مطرح شد و لازم است برای قانع شدن مجلس پاسخ آن داده شود. اگر مجلس قانع شد وزیر به کار ادامه می‌دهد و اگر قانع نشد باید پاسخگوی اعمال باشد.

سیاهکلی توضیح داد: کارهای رسانه‌ای ناشایستی شروع شده از ماجرای پس گرفتن امضای نمایندگان تا ذی نفع جلوه دادن تعدادی از نمایندگان از این استیضاح. این گونه اقدامات و رویکردها درست نیست. البته اگر مدارکی دال بر ذی نفع بودن تعدادی از نمایندگان موجود است باید اسامی اعلام شود. این موارد باعث نمی‌شود وزیر صنعت از سوال و استیضاح فرار کند.

علی جدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت: فاطمی امین در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ تهدید پیامکی نمایندگان برای انتصاب افراد را تکذیب و اعلام کرد ممکن است پیشنهاداتی از سوی نمایندگان یا سایر افراد مطرح شود اما به معنای تهدید نیست.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ