کد خبر: ۱۹۱۶۳۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۸

وضعیت نامساعد صنعت بورسی و درخواست اقدام فوری از رئیسی + راهکار موثر
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق اعلام کرد:

وضعیت نامساعد صنعت بورسی و درخواست اقدام فوری از رئیسی + راهکار موثر

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با اشاره به وضعیت نامساعد صنعت دارو و ارائه راهکار موثر، خواستار اقدام فوری از رئیس جمهور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود نجفی‌‌‌عرب حال و روز صنعت دارو را نامساعد توصیف و اعلام کرد: وضعیت بیماری این صنعت به حالت مزمن درآمده و اگر فوری به درمان صنعت دارو رسیدگی نشود، مرگ آن حتمی است. بسیاری از شرکت های تولیدی با ضرر و زیان فعالیت می‌کنند. طی هفته‌‌‌ های اخیر، نمایندگان صنعت دارو جلسه اضطراری با معاون اول رئیس‌‌‌جمهور با حضور مقامات وزارت بهداشت، برگزار کردند و چند سناریو برای خروج از بحران پیش‌‌‌آمده برای کارخانه‌‌‌ها ارائه شد و توافقاتی نیز صورت گرفت.

اما به‌یکباره از سوی رئیس‌‌‌جمهور اعلام شد ارز ترجیحی همچنان برای دارو برقرار است و قیمت دارو ثابت خواهد ماند و عملا آب سردی بر پیکر صنعت دارو ریخته شد. ارز ۴۲۰۰تومانی آفتی است که به همراه افزایش شدید قیمت تمام‌شده دارو، طی چند سال اخیر گریبان این صنعت را گرفت. مطالبه صنعتگران این بخش اعمال قیمت منطقی بر دارو است.

از جمله راهکارهای موثر بر بهبود وضعیت این صنعت ، منطقی‌کردن قیمت دارو از سوی سازمان غذا و دارو است. تولید بسیاری از اشکال دارو دیگر اقتصادی نیست و هزینه‌‌‌های تولید به‌شدت افزایش یافته و تنها دلیل ادامه تولید از سوی شرکت ها، تامین نیاز دارویی مردم و نگرانی از پیامدهای اجتماعی کمبود دارو است. 

واردات برخی از انواع داروهای پرمصرف به دلیل حجم بالای نیاز و مصرف، امکان‌‌‌پذیر نیست و اگر نتوان استامینوفن تولید کرد، واردات و تامین حجم بالا از خارج عملا نشدنی است. به نظر می‌رسد وزیر بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو نیز دست‌‌‌ها را در برابر تصمیم‌گیری‌‌‌ فوری برای نجات صنعت دارو بالا بردند. از ریاست دولت درخواست می‌‌‌شود برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار احتمالی، مقرر کنند اقدام فوری برای نجات صنعت دارو صورت گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ