کد خبر: ۱۹۱۶۸۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۹

قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۳ به ۳۶ هزار تومان رسید
با عرضه ۱.۲۵ میلیون تن در بورس کالا :

قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۳ به ۳۶ هزار تومان رسید

مدیرکل صنایع معدنی وزارت صنعت با عرضه ۱.۲۵ میلیون تن سیمان در بورس کالا و کاهش قیمت هر کیسه ۵۰ کیلویی از ۴۳ به ۳۶ هزار تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف‌ اله امیری از عرضه 1.25 میلیون تن سیمان در بورس کالا خبر داد و گفت: قیمت هر کیسه سیمان 50 کیلویی از 43 به 36 هزار تومان و قیمت هر تن سیمان فله از 807 به 595 هزار تومان کاهش یافت.

وی ادامه داد: قیمت سیمان بطور کامل کاهش پیدا کرد و طبق برنامه‌ریزی در هفته‌های آینده سیمان در بورس کالا عرضه می‌شود تا تولیدکنندگان محصولات سیمانی مشکلی پیدا نکنند. برخی افراد هفته گذشته حاضر شدند با توجه به شرایط، معامله را باطل و جریمه را به بورس کالا پرداخت کنند. شرایط سیمان ناشی از کنترل نشدن تقاضا و شایعه قطع برق شرکت های سیمانی بود و سبب افزایش تقاضای کاذب شد. اما با افزایش عرضه در بورس کالا و کنترل تقاضاها قیمت سیمان کاهش چشمگیری یافت.

این مقام مسئول افزود: افراد با معدل شفافیت 75 تا 80 درصدی یک‌ماهه بورس کالا، می‌توانند خرید کنند در غیر این صورت سامانه اجازه خرید از بورس کالا را نمی‌دهد. برای فروش‌های سه‌ماهه افراد با شفافیت 90 درصدی در هفته‌های آینده برای خرید از بورس کالا، فاکتورها را ثبت کنند. از تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان سیمان تقاضا می‌شود تمامی خرید و فروش‌ها را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند. افراد بدون کدنفت نسبت به آن اقدام و فاکتورها را جایگذاری کنند در غیر این صورت در هفته‌های آینده با مشکل خرید سیمان در بورس کالا روبرو خواهند شد.

امیری گفت: با توجه به اینکه برق کارخانه‌های سیمان از ساعت 12 شب تا 8 صبح بطور کامل وصل است، تولید سیمان به‌اندازه کافی انجام می‌شود و می‌تواند در بورس کالا عرضه شود. حدود 1.35 تا 1.4 میلیون تن میزان عرضه به بورس کالا اعلام شد تا بصورت هفتگی به فروش برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ