کد خبر: ۱۹۱۷۷۵
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۴/۱۲

تحلیل کیهان از شکست مذاکرات قطر و بدون اشاره به حضور باقری در مسکو !

تحلیل کیهان از شکست مذاکرات قطر و بدون اشاره به حضور باقری در مسکو !

روزنامه کیهان در واکنش‌ به انتقادات از شکست مذاکرات قطر، دلایل این رویداد را بدون اشاره به سفر علی باقری اعلام کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه کیهان بدون اعلام سفر علی باقری به مسکو بلافاصله بعد از مذاکرات قطر و با اشاره به واکنش های متعدد به شکست مذاکرات قطر اعلام کرد: مذاکرات دوحه به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها بی‌نتیجه ماند و میان طیف‌های مختلف داخل و خارج، بحث و بررسی‌های متفاوتی را به دنبال داشت.

براساس این گزارش در شرایط ادامه آمریکایی‌ها به کارشکنی و باج‌خواهی، برخی پادوهای داخلی غرب در تلاش‌ هستند تا ضمن پیش بردن سیاست سازش و تسلیم در افکار عمومی القا کنند، تیم مذاکره‌کننده ایران نابلد بوده و باید برای حل مشکلات اقتصادی در مذاکرات هسته‌ای کوتاه بیاید!

ترامپ از برجام خارج شد، بایدن هم نمی‌خواهد به برجام برگردد و مدعیان اصلاحات که روزی در مسلک منجیان اقتصاد ظاهر شده و می‌گفتند امضای کری تضمین است، مقصر اصلی وضعیت فعلی برجام یعنی آمریکا را رها کرده و تیم مذاکره‌کننده ایران را آماج حملات قرار دادند. گویا بازندگان سیاسی داخلی با آمریکایی‌ها تقسیم‌کار کرده و آمریکایی‌ها هم روی بازی رسانه‌ای و عملیات روانی آن‌ها حساب باز می‌کنند تا ضمن فشار به حاکمیت، تیم مذاکره‌کننده را ناتوان نشان داده و عدم توافق را به‌پای دولت سیزدهم بنویسند.

به گفته دبیرکل حزب اتحاد ملت اگر به این باور رسیدید تأخیر در احیای برجام باعث تداوم و افزایش خسارات و فشار فزاینده بر اقتصاد داخل و معیشت و رنج روزافزون مردم و به ضرر منافع ملی ایران است و این توافق باید زودتر احیا شود، استفاده از دیپلمات‌های توانمند، مجرب و باورمند به برجام هم یک ضرورت است.

فعال سیاسی اصلاح‌ طلب دیگری هم گفته اگر رئیسی سرنوشت مذاکرات را در اختیار افرادی قرار دهد که اولویت‌های شخصی آنان بر منافع ملی تفوق دارد در این صورت نه‌تنها ملت بلکه دولت و رئیسی نیز زیان خواهند دید.

محمدعلی ابطحی فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون سابق پارلمانی دولت اصلاحات با کنایه و ادبیات تمسخرآمیزی گفت: باز جمعه شد. علم‌الهدای مشهد از علی باقری تشکر کرده که در قطر هم مثل وین به نتیجه نرسیدند. تشکر کرده از دانشگاه امام صادق که چنین نماز شب خوان‌هایی تربیت کرده. خدا قبول کند نماز شب باقری را. ولی ای‌کاش کسی می‌رفت مذاکره که دیپلماسی خوانده بود.

یکی دیگر از چهره‌های تندروی اصلاح‌طلب و محکوم امنیتی فتنه 88 در راستای اعتبارزدایی از تیم مذاکره‌کننده ایران گفت: زندگی هشتاد و چند میلیون رعیت در گرو مذاکره فردی از طرف ما است که افکار اکثریت را نمایندگی نمی‌کند!

همراهی و حمایت مدعیان اصلاحات ازطرف‌های غربی که نمی‌تواندچیزی جزخیانت محض باشد درحالی است که طی‌چند دهه گذشته آمریکایی‌ها درقبال ایران سیاهه‌ ای مملو از خیانت‌ها و خباثت‌ها را دارند. قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس، بیانیه ضدایرانی، فعال کردن سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی، ترور شهید صیادخدایی، خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای، تحریم‌های اخیر ایران در حوزه پتروشیمی، دزدی محموله نفتکش ایران در آب‌های یونان، اعلام جایزه برای کسب اطلاعات درباره سپاه تنها بخشی از اقدامات خبیثانه آمریکا و دوستانش علیه ایران آن‌هم در طول یک ماه گذشته است.

ضعف و نابلدی تیم مذاکره‌کننده سابق وقتی ظریف گفت: عه عه ندیده بودم!

جالب آنکه اصلاح‌طلبان در حالی تیم مذاکره‌کننده دولت سیزدهم را به نابلدی متهم می‌کنند که تیم مذاکره‌کننده دولت سابق که با باند نیویورکی‌ها همکاری داشت و در بالکن هتل کوبورگ محل مذاکرات سال 93 با اعضای لابی نایاک چهره‌های ضدایرانی مانند هومن مجد، عکس یادگاری می‌انداخت بارها به عدم اطلاع از محتوای برجام و نابلدی و ناتوانی در مذاکرات هسته‌ای اعتراف کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ