کد خبر: ۱۹۲۶۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۵

پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شد/ مخالفت با مازوت سوزی نیروگاه ها
رئیس سازمان محیط زیست:

پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شد/ مخالفت با مازوت سوزی نیروگاه ها

رئیس سازمان محیط زیست با اعلام برنامه های دولت برای مازوت سوزی نیروگاه ها، گفت: پرونده توسعه پتروشیمی در میانکاله برای همیشه بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سلاجقه در نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران به تسنیم گفت: قطعا پرونده توسعه پتروشیمی در میانکاله برای همیشه بسته شده و دیگر چنین فعالیت‌هایی در این منطقه نخواهد شد.

وی افزود: در موضوع میانکاله همواره شکار سنتی وجود داشته و مردم بومی منطقه از گذشته این کار را انجام می‌دادند و با توجه به تجارب به‌ اندازه شکار می‌کنند و تنظیم‌گر مسائل محیط زیستی هستند اما متأسفانه شکار غیرمجاز نیز به‌ وفور انجام می‌شود که این موضوع کنترل وضعیت را از دست جوامع محلی خارج می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکل سوزاندن مازوت در نیروگاه‌های استان مرکزی و مازندران، موضوع اساسی است که در دستور کار دولت قرار دارد. این عمل فراهم کردن سوخت استاندارد برای نیروگاه‌ها است این مهم با کمک  مردم انجام می‌شود و مردم نیز باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

سلاجقه توضیح داد: مقرر شد در نیروگاه شازند اراک مازوت‌سوزی نباشد و روزانه 3 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز این نیروگاه توسط وزارت نفت تأمین شود. به پالایشگاه آبادان نیز در سال جاری حدود 300 میلیون یورو بودجه اختصاص یافت تا این پالایشگاه به‌ سمت کاهش سولفور و بدون سولفور شدن حرکت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ