کد خبر: ۱۹۲۶۶۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۸

برنامه ساخت دو پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای با مشارکت بانک‌ها و هلدینگ‌ها
وزیر نفت خبر داد:

برنامه ساخت دو پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای با مشارکت بانک‌ها و هلدینگ‌ها

وزیر نفت از دستور کار ساخت دو پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای سلیمانی و جاسک با مشارکت بانک‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی به منظور ‏تکمیل زنجیره ارزش و تأمین امنیت انرژی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جواد اوجی با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد: ‏تکمیل زنجیره ارزش و تأمین امنیت انرژی از اولویت‌های وزارت نفت است. بدین منظور ساخت دو پترو پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای شهید سلیمانی و جاسک با مشارکت بانک‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی در دستور کار قرار دارد. این دو طرح میراث ماندگار دولت سیزدهم برای نسل‌های بعد خواهد بود.

براساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، گروه توسعه انرژی تدبیر، سرمایه گذاری اهداف، صندوق توسعه ملی سهامداران پتروپالایشگاه شهید سلیمانی را تشکیل می‌‍دهند که در جوار پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس احداث می شود.

پتروپالایشگاه جاسک نیز ظرفیت پالایش 300 هزار بشکه نفت خام سنگین را در روز دارد که به همین جهت به لحاظ مقیاس در حد پالایشگاه ستاره خلیج فارس بوده اما ماهیت آن متفاوت است. خوراک این پتروپالایشگاه نفت خام سنگین و فوق سنگین ایران است که در دنیا مشتری ندارد و پالایش آن بسیار پیچیده بوده و احداث این مجموعه ها هم بسیار هزینه بر است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ