کد خبر: ۱۹۲۸۱۷
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۵/۱۱

نحوه حضور متقاضیان خرید در اولین عرضه خودرو با ۶۰۰ دستگاه اعلام شد
توسط رئیس اداره ناظران و تالارهای بورس کالا:

نحوه حضور متقاضیان خرید در اولین عرضه خودرو با ۶۰۰ دستگاه اعلام شد

رئیس اداره ناظران و تالارهای بورس کالا، نحوه حضور متقاضیان خرید برای اولین عرضه محصولات خودرو با ۶۰۰ دستگاه در ۲۶ مرداد را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید رضا رحمنی با اشاره به عرضه 26 مرداد ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی و ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی متعلق به گروه بهمن موتور در قالب 6 ردیف در بورس کالا درباره شرایط و نحوه خرید خودرو به تلویزیون اعلام کرد: متقاضیان خرید خودروها ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام و از طریق یکی از شرکت های کارگزاری برای دریافت آنلاین یا حضوری کد معاملات بورس کالا و گشایش حساب وکالتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: حساب وکالتی حسابی است که به بورس کالا امکان می دهد پس از حضور خریدار در فرآیند رقابت و خرید بتواند از آن حساب برداشت و مراحل تسویه را دهد. در این میان برای خرید خودرو باید 30 درصد قیمت پایه در حساب وکالتی خریدار باشد و بعد از ثبت سفارش تا زمان انجام فرآیند حراج در حساب وکالتی مسدود می شود.

این مقام مسئول افزود: هر کد ملی صرفاً مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه و امکان خرید یک دستگاه را دارد و سند و شماره گذاری نیز فقط به نام خریدار خواهد بود. پس از فرآیند حراج و نهایی شدن خرید، برخی هزینه های مربوط به عوارض، شماره گذاری و هوشمندسازی کارت خودرو که در اطلاعیه عرضه به آن اشاره شده، لحاظ می شود. همچنین مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی است.

رحمنی درباره فرآیند حراج نیز توضیح داد: پس از نهایی شدن ثبت سفارش، خریداران بر مبنای قیمت پایه در فرایند حراج حضور می یابند و در صورت پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه در رقابت خواهند بود.

براساس این گزارش، بورس کالا 18 خرداد سال جاری آماده بود تا با توجه به آماده سازی زیرساخت های لازم ، اولین معاملات خودرو را انجام دهد و به فاصله کمتر از یک روز از برنامه ، وزارت صنعت به بهانه مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ، اقدام به تعلیق عرضه خودرو در این بورس کرد .

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ