کد خبر: ۱۹۲۸۶۱
۱۱:۷ - ۱۴۰۱/۵/۱۲

پسران ۶۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور سال جاری را تشکیل دادند

پسران ۶۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور سال جاری را تشکیل دادند

بررسی نفرات برتر کنکور ۱۴۰۱ نشان می دهد پسران با دارا بودن ۶۷ درصد رتبه‌ برتر از دختران با ۳۲ درصد رتبه برتر پیشی گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پس از اعلام نفرات برتر سازمان سنجش و بررسی اسامی نفرات اول در پنج گروه آزمایشی نشان می‌دهد از مجموع ۴۰ نفر در رتبه‌های اول پنج گروه آزمایشی، ۲۷ نفر معادل ۶۷ درصد پسران و ۱۳ نفر معادل ۳۲ درصد دختران هستند.

بر اساس این گزارش در گروه آزمایشی علوم تجربی که با ۵۷۴.۴۷ هزار نفر بیشترین داوطلب را داشت و رقابت تنگاتنگی شکل گرفته بود، چهار نفر از ۱۰ نفر اول دختران و ۶ نفر دیگر پسران هستند.

در گروه آزمایشی هنر دختران چهار رتبه اول را به دست آوردند و تنها یک پسر موفق به کسب رتبه پنجم در این گروه شد. این گروه ۱۶۱.۳۴ هزار داوطلب داشت. اما در گروه آزمایشی علوم انسانی رقابت برابر شکل گرفت و تعداد نفرات برتر به طور مساوی بین دختران و پسران تقسیم شد. گروه آزمایشی علوم انسانی  ۴۱۲.۵۷ هزار داوطلب داشت.

پسران در رشته های ریاضی و زبان های خارجی نیز سبقت گرفتند و تمام نفرات اول در گروه ریاضی و فنی و زبان های خارجی به پسران اختصاص یافته است.

گروه آزمایشی ریاضی و فنی ۱۴۵.۶۵هزار داوطلب داشته و همچنین ۱۹۰.۹۱ هزار داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به رقابت پرداختند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ