کد خبر: ۱۹۳۳۴۷
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۵/۳۱

پیش بینی مالیات ۵۲۰ هزار خانه خالی محاسبه شد: ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان !
از سوی رییس سازمان مالیاتی:

پیش بینی مالیات ۵۲۰ هزار خانه خالی محاسبه شد: ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان !

رییس سازمان مالیاتی از پیش بینی ۱۰.۵ هزار میلیارد تومان مالیات برای ۵۲۰ هزار خانه خالی و دریافت مالیات از دارایی‌های مازاد بانک هایی که وام مسکن ارائه ندادند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود منظور درخصوص اقدامات سازمان مالیاتی در دولت سیزدهم گفت: رویکرد در مالیات ستاتی، کاهش فشار بر بخش رسمی اقتصاد و جلوگیری از فرارهای مالیاتی است. تلاش شده تمام فرآیندهای پرونده‌های مالیاتی بصورت الکترونیکی انجام شود و میزان مراجعات حضوری مودیان به ادارات کاهش یابد.

وی افزود: تکالیفی در قوانین مختلف به عنوان ضمانت اجرایی بر عهده سازمان مالیاتی گذاشته می‌شود که باید به عنوان جریمه بر دستگاه‌های که تکالیف را انجام نمی‌دهند، مالیات گرفت که بانک‌ها از این جمله هستند. اظهارنامه اشخاص حقوقی دریافت شده که موعد رسیدگی به آنها از شهریور است و یکی از اولویت‌های، رسیدگی به تخلفات بانک‌هایی است که قانون جهش تولید مسکن را رعایت نکردند و تسهیلات مسکن ندادند.

این مقام مسئول با اشاره به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر ادامه داد: از بانک‌هایی که تسهیلات مربوطه را ارائه نمی‌دهند از سال ۹۵ به این سو، مالیات دارایی‌های مازاد دریافت می‌شود. همچنین مالیات خانه‌ها و خودروهای لوکس در بودجه‌های سنواتی می‌آمد که نتیجه‌ای نداشت اما سال جاری مالیات‌ های مربوطه شناسایی و اقدام به مطالبه و وصول شد.

به گفته منظور تا پایان تیر ماه باید اطلاعات خانه‌های خالی از وزارت راه دریافت و محاسبات انجام می شد. فهرست ۵۲۰ هزار خانه خالی از وزارت راه دریافت شد و مالیات ۱۰.۵ هزار میلیارد تومانی محاسبه شد. از ۵۲۰ هزار ملک خالی تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار خانه اعتراض کردند که به وزارت راه منعکس شد تا بررسی شود. تعداد زیادی از مودیان هم هنوز از میان خانه خالی مطلع نشدند. مالکان خانه‌های خالی تا پایان شهریور باید مالیات بدهند در غیر این صورت ماهانه ۲.۵ درصد مالیات متعلقه، جریمه به آن افزوده می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ