کد خبر: ۱۹۴۴۷۵
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۶/۵

وعده معاون وزیر نفت به افزایش ظرفیت تولید ۱۴ میلیون تنی پروپیلن در سال ۱۴۱۲

وعده معاون وزیر نفت به افزایش ظرفیت تولید ۱۴ میلیون تنی پروپیلن در سال ۱۴۱۲

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام درآمد ارزی ۱۸ میلیارد دلاری در سال جاری، وعده افزایش ظرفیت تولید ۱۴ میلیون تنی پروپیلن در سال ۱۴۱۲ داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی شاهمیرزایی با اعلام درآمد ارزی ۱۸ میلیارد دلاری محصولات پتروشیمی در سال جاری، گفت: تأمین پروپیلن برای طرح‌های زنجیره ارزش به دلیل تقاضای بسیار زیاد، چالش بزرگی بوده و همه این محصول در واحدهای پایین‌ دست مصرف می‌شود اما مقدار نیاز بیش از ظرفیت سالانه یک میلیون است.

وی افزود: حدود ۹۵ درصد پروپیلن در تولید محصول پلی‌پروپیلن مصرف و تنها ۵ درصد برای تولید دیگر محصولات زنجیره استفاده می‌شود. سال گذشته میلادی حدود ۶۸ درصد پروپیلن تولید شده  جهان در تولید پلی‌پروپیلن و ۳۲ درصد در تولید سایر محصولات زنجیره پروپیلن مصرف شد. بنابراین الگوی مصرف پروپیلن تولیدی داخل با جهان مقداری اختلاف و شکاف دارد و لازم است در تأمین پروپیلن و تولید محصولات متنوع زنجیره آن تمرکز کرد.

به گفته شاهمیرزایی، طبق برنامه راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در افق ۱۰ ساله، ۳۵ طرح تولید محصول پروپیلن با ظرفیت اسمی ۱۳ میلیون تن در سال پیش‌بینی و تعریف شده و ظرفیت تولید پروپیلن در افق ۱۴۱۲ به ۱۴ میلیون تن در سال خواهد رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ