کد خبر: ۱۹۵۰۴۶
۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

علت دریافت مالیات از حساب‌های دارای گردش مالی: جبران کسری بودجه !
یک رسانه مدعی شد:

علت دریافت مالیات از حساب‌های دارای گردش مالی: جبران کسری بودجه !

یک رسانه مدعی شد برنامه دریافت مالیات از حساب‌های دارای گردش مالی بیش از ۳۵ میلیون تومان در ماه با بیش از ۱۰۰ تراکنش ناشی از کسری بودجه دولت است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، روزنامه اعتماد اعلام کرد: ماجرای مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص دریافت مالیات از حساب‌های دارای گردش مالی بیش از ۳۵ میلیون تومان در ماه با بیش از ۱۰۰ تراکنش از آن دست موضوعاتی است که بررسی آن تصویری شفاف از واقعیت اقتصاد را نمایان می‌کند.

بر اساس این گزارش، واقعیتی شفاف از اقتصاد تحریمی و رکودزده که به سبک اقتصادهای توسعه‌یافته از مردم مالیات می‌گیرد اما به شکل و شمایل کشورهای فقیر به آن‌ها خدمات ارایه می‌کند.

در اتمسفرهای اقتصادی اگر نخواهید یا نتوانید به واقعیت‌های موجود و روش‌های علمی توجه کنید، مدام در مسیر خلق مشکل برای مردم خواهید بود. بر اساس آمارهای بانک مرکزی هر ثانیه ۳۴ میلیون تومان نقدینگی خلق می‌شود. روش محاسبه‌ شامل نقدینگی یک سال تقسیم بر ۱۲، تقسیم بر ۲۴ ، تقسیم بر ۶۰ و دوباره تقسیم بر ۶۰ بوده که معادل ۱۱۰۰ دلار در هر ثانیه بدون سود صادراتی است که ایران باید از نفت می‌داشت اما به دلیل تحریم‌ها از آن محروم مانده است.

اما برای دریافت مالیات باید خدماتی در ازای آن ارایه شود تا مالیات مفهوم پیدا کند. برای چه خدماتی مدام حجم مالیات‌ها را افزایش می‌دهید؟ آیا ساختارهای حمل‌ و نقل بروزآوری شده‌اند؟ آیا خدمات تفریحی و ورزشی و رفاهی ویژه‌ای ارایه می‌شود و...

در برابر این پرسش‌ها فقط یک پاسخ وجود دارد. دولت کسری بودجه داشته و برای جبران نیازمند استفاده از درآمدهای مردم است.

۳۵ میلیون تومان اعلام شده حدود ۱۱۰۰ دلار بوده که در برابر درآمد شهروندان امارات، عربستان، ترکیه و... عددی نیست. ضمن اینکه ایرانیان اندکی این میزان درآمد را دارند که ماهانه حدود ۲۰۰ دلار است.

وقتی دولت اقدام به دریافت مالیات بدون ارایه خدمات می‌کند، زمینه مهاجرت ایرانیان به کشورهای همسایه یا سوق دادن آن‌ها به اقتصاد واسطه‌ای و زیر زمینی و غیرشفاف را فراهم می‌سازد. این نوع تصمیم‌سازی‌ها حتی اگر حجم اندکی هم باشد، وجه اقتصاد ایران را کاهش می‌دهد و زمینه خروج سرمایه را فراهم می‌کند.

امید است در این تصمیم با هشدار رسانه‌ها و فعالان اقتصادی تجدید نظر صورت گیرد تا بیش از این وارد شدن خسارت به اقتصاد و کسب‌ و کار مشاهده نشود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ