کد خبر: ۱۹۵۰۶۰
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

فعال شدن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله در نرم افزار سبدیار + مزایا

فعال شدن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله در نرم افزار سبدیار + مزایا

نرم‌افزار سبدگردانی شرکت مبنا با فعال شدن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله به شکل کامل‌تر و با امکانات بیشتری در دسترس تمامی سبدگردانی‌ها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اگر چه اختیار معامله یک دارایی مناسب برای سودآوری است و می‌تواند بخشی از سبد دارایی فعالان بازار سرمایه و مشتریان سبدگردانی را به خود اختصاص دهد اما بسیاری از مدیران سرمایه‌ گذاری صندوق‌ها، مدیران سبدگردانی و مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تمایلی به حضور در بازار معاملات آپشن نشان نمی‌دهند. علت این امر، نبود نرم‌افزاری برای نمایش و حسابداری درست و دقیقِ معاملات قرارداد اختیار معامله است.

چالش‌های پیاده‌سازی اختیار معامله در نرم‌افزارهای سبدگردانی

پیاده‌سازی اختیار معامله در نرم‌افزارهای سبدگردانی با چالش‌های حسابداری و نرم‌افزاری زیادی همراه است. حسابداری اِعمال قراردادهای اختیار معامله و شناسایی موقعیت‌های خرید و فروش (short position/long position)، یکپارچه‌سازی اختیار معامله با دیگر بخش‌های نرم‌افزار سبدگردانی، پیاده‌سازی فنی اختیار معامله و بسیاری چالش‌های دیگر، موانعی است که بر سر راه تولیدکنندگان نرم‌افزارهای سبدگردانی وجود دارد.

شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا با وجود تمامی این چالش‌ها، توانسته موانع را کنار زده و حسابداری اختیار معامله را با دقت بسیار بالایی به نرم‌افزار سبدیار اضافه کند.

اکنون سبدیار امکانات گسترده‌ای در اختیار سبدگردان‌ها قرار می‌دهد که مهم‌ترین آنها شامل تشخیص افزایش، کاهش، تبدیل یا بسته شدن موقعیت خرید یا فروش پس از ثبت معامله، دقت بالا و صحت ثبت‌های حسابداری و گزارش‌گری در تسویه نقدی، فیزیکی و عدم اعمال ، محاسبه و اعمال خودکار افزایش سرمایه روی متغیرهای قرارداد اختیار معامله می شود.

سبدیار، امکان حسابداری معاملات آپشن را با دقت بسیار بالا و بطور یکپارچه با سایر بخش‌های این نرم‌افزار در دسترس مدیران سبدگردانی قرار داده و این افراد نیاز به تهیه نرم‌افزار جداگانه‌ای برای حسابداری قراردادهای اختیار معامله مشتریان ندارند.

شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا با شناسایی دغدغه مدیران سرمایه‌گذاری در نرم‌افزارهای مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری (یکان)، سبدگردانی (سبدیار) و مدیریت پرتفوی (سیگما)، موارد مربوط به نمایش و محاسبه اختیار معامله را فراهم ساخته‌ است. نرم‌افزار سبدگردانی شرکت مبنا که سبدیار نام دارد، با فعال شدن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله به شکل کامل‌تر و با امکانات بیشتری در دسترس تمامی سبدگردانی‌ها قرار گرفت.

افزودن اختیار معامله به سبدیار چه اهمیتی دارد؟

تا به امروز، مدیران سرمایه‌گذاری به دلیل عدم امکان نمایش درست معاملات آپشن، تمایلی یه حضور در این بازار نداشتند. اما امروزه با اضافه شدن اختیار معامله به نرم‌افزار سبدیار، سبدگردان‌ها می‌توانند بخشی از سبد دارایی مشتریان را به معاملات آپشن اختصاص دهند و از این طریق برای آنها سود قابل ملاحظه‌ای به ارمغان بیاورند.

برخی از مزایای حاصل از افزودن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله به نرم‌افزار سبدیار برای سبدگردان‌ها شامل نمایش و محاسبه صحیح موقعیت خرید و فروش اختیار معامله، نمایش و محاسبه صحیح کاهش یا بستن موقعیت اختیار معامله، نمایش و محاسبه صحیح تبدیل موقعیت اختیار معامله، نمایش و محاسبه صحیح اختیار معامله (عدم نمایش تعداد منفی در موقعیت فروش)، نمایش و محاسبه صحیح تسویه فیزکی، نقدی و عدم تسویه، نمایش و محاسبه ارزش اختیار معامله بصورت روزانه است.

سبدیار چه مزایایی دارد و چه امکاناتی در اختیار سبدگردان‌ها قرار می‌دهد؟

- دارای مجوز و منطبق بر آخرین دستورالعمل مصوب سبدگردانی از سازمان بورس

- پشتیبانی از انواع مختلف دارایی‌ از جمله سهام، اوراق مشارکت، صکوک، صندوق و ...

- حسابداری مستقل برای هر سبد و ارائه انواع گزارش‌های پیشرفته و اتوماتیک حسابداری

- دارای داشبورد اختصاصی برای سرمایه‌گذار طرف قرارداد سبدگردان جهت نظارت و انجام تعهدات

- مدیریت انواع ابزارهای مالی موجود در بازار سرمایه و ارائه انواع روش‌های محاسبه کارمزد سبدگردان

- امکان محدودیت‌‌گذاری بر انواع دارایی‌ با توجه به حدنصاب تعیین‌شده توسط مدیر سبدگردانی و اعلام هشدارهای لازم

-امکان تعیین سطح دسترسی کاربران برای پنل مدیریت سبدگردانی و سبدهای مختلف

- بروز رسانی خودکار اطلاعات و معاملات در کمترین زمان ممکن

- ارائه گزارش‌های اختصاصی و متنوع بر اساس نیاز مشتریان و مدیر سبدگردانی

- محاسبه و اعمال خودکار افزایش سرمایه و سود نقدی و ثبت خودکار اسناد حسابداری و خریدها و فروش‌ها

- ارائه خدمات پشتیبانی و رفع سریع مشکلات همراه با عملیات فنی جهت انتقال داده‌ها به نرم‌افزار سبدیار

- تحت وب بودن، سرعت‌ و امنیت بالا، رابط کاربری آسان به همراه طراحی زیبا و مدرن

سبدیار امکان استخراج چه گزارش‌هایی را فراهم می‌کند؟

نرم‌افزار سبدگردانی سبدیار این امکان را برای سبدگردان‌ها فراهم کرده که بتوانند بنا به درخواست مشتریان، گزارش‌های متنوعی از سبد دارایی مشتریان طرف قرارداد تهیه کرده و به آنها ارائه دهند.

برخی از این گزارش‌ها شامل گزارش مدیریت سبدگردانی، گزارش سبدگردان در یک نگاه، گزارش خلاصه عملکرد سبد، گزارش بازدهی پول وزنی MWRR ، گزارش بازدهی زمان وزنی ، TWRRگزارش سرمایه و کارمزد ارکان، گزارش ترکیب دارایی‌ها، گزارش ترازنامه و سود و زیان، گزارش تراز آزمایشی کل، معین و تفصیلی، گزارش مشاهده اسناد و صورت‌های مالی، گزارش دارایی پرتفوی، گزارش روند ارزش و روند موجودی، گزارش خرید و فروش طی دوره، گزارش سود و زیان حاصل از فروش می شود.

جمع‌بندی

نرم‌افزار سبدیار سال‌ها است به منظور حسابداری و مدیریت عملیات سبدگردانی، مورد استفاده شرکت‌های سبدگردانی‌ قرار گرفته‌است. امروزه با اضافه شدن امکان حسابداری قرارداد اختیار معامله به این نرم‌افزار، سبدیار به عنوان پیشروترین نرم‌افزار سبدگردانی، فرآیند اتوماسیون حسابداری و مدیریت تمامی عملیات سبدگردانی را میسر کرده‌ است. سبدیار امکان استخراج گزارش‌های متنوعی را نیز برای سبدگردان‌ها، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌ گذاری فراهم کرده‌ است. اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزار سبدگردانی سبدیار را می توان از طرق این لینک مشاهده کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ