کد خبر: ۱۹۵۲۷۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۳۰

آخرین تحولات برجام با چند دیدار رئیسی، ناامیدی دبیرکل سازمان ملل و ...

آخرین تحولات برجام با چند دیدار رئیسی، ناامیدی دبیرکل سازمان ملل و ...

تحولات احیای برجام با چند دیدار رئیسی در نیویورک، ناامیدی دبیرکل سازمان ملل از انجام توافق، دفاع رئیس جمهور ترکیه و امیر قطر از توافق همراه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین تحولات مربوط به احیای برجام ، ابراهیم رئیسی در نیویورک با امانول مکرون رئیس جمهور فرانسه، رئیس شورای اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و انریکه مورا از یک طرف و علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سوی دیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

براساس این گزارش، رئیسی در این دیدار اعلام کرد: آمریکایی‌ها از توافق خارج شدند و ایران حق دارد تضمین‌های اعتمادآور مطالبه کند. اگر مسائل پادمانی حل نشود چه تضمینی وجود هست که سه کشور اروپایی دوباره اقدام به پیشنهاد و پیگیری صدور قطعنامه علیه ایران نکنند.

در این میان دبیرکل سازمان ملل در افتتاحیه مجمع سازمان ملل اعلام کرد: توافق احیای برجام دور از دسترس به نظر می‌رسد.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم گفت: در نیویورک انتظاری برای گشایش در مذاکرات نیست. آمریکا آماده بازگشت دو جانبه به وضعیت پایبندی در برابر پایبندی بوده و اگر ایران آماده اجرای جدی تعهدات و پذیرش باشد می‌توان به توافق دست یافت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در سازمان ملل متحد گفت: حل موضوع هسته ای ایران به دیپلماسی نیاز دارد.

امیر قطر نیز در سخنرانی سازمان ملل، اعلام کرد: قطر به ضرورت دستیابی به توافق عادلانه در مورد برنامه هسته ای ایران معتقد است ترس همه طرف ها را برطرف کند، منطقه عاری از سلاح هسته ای و حق ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را تضمین کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ