کد خبر: ۱۹۵۴۳۹
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۷/۶

پیشنهاد روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای روزانه تولید نفت اوپک پلاس

پیشنهاد روسیه برای کاهش یک میلیون بشکه‌ای روزانه تولید نفت اوپک پلاس

روسیه احتمال دارد به دلیل ترس از رکود اقتصاد جهانی و افزایش ارزش دلار ،کاهش تولید روزانه یک میلیون بشکه ای تولید نفت اوپک پلاس را پیشنهاد دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، 4 منبع آگاه در اوپک پلاس اعلام کردند: مذاکرات میان وزیران این گروه در آستانه دیدار هفته آینده، هنوز آغاز نشده است. اوپک پلاس که شامل کشورهای عضو اوپک و متحدان آن نظیر روسیه است با وجود فشار مصرف کنندگان بزرگی چون آمریکا، حاضر به افزایش بیشتر تولید برای کاهش قیمت‌ها نشده است.

بر اساس این گزارش، با این وجود، قیمت‌ها ماه جاری میلادی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به وقوع رکود اقتصاد جهانی و صعود ارزش دلار آمریکا که پس از اقدام فدرال رزرو در افزایش نرخ‌های بهره روی داد، افت چشمگیری پیدا کردند.

تاثیر هر گونه توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید به دلیل ناتوانی بسیاری از اعضای این گروه برای تولید بیشتر، محدود خواهد بود. تحریم‌ها و عدم سرمایه گذاری بعضی از اعضای این گروه باعث شد تولید نفت اوپک پلاس در اوت ۳.۵۸ میلیون بشکه در روز کمتر از اهداف تعیین شده باشد.

قیمت‌های نفت از ابتدای اوت به دلیل نگرانی‌های پیرامون اقتصاد جهانی، ۳۱ درصد سقوط کرد. افت قیمت‌ها، درآمدهای هنگفتی که سعودی‌ها و متحدان آن‌ها سال جاری برخوردار شده بودند را به خطر انداخته است.

روسیه احتمالا کاهش تولید حدود یک میلیون بشکه در روز تولید نفت اوپک پلاس را در دیدار اکتبر وزیران این گروه پیشنهاد خواهد کرد. وزیران اوپک پلاس در دیداری که اوایل سپتامبر داشتند، کاهش تولید نمادین ۱۰۰ هزار بشکه در روز را از اول اکتبر تصویب کردند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ