کد خبر: ۱۹۵۵۴۵
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۷/۱۰

زیان ۱۱هزار میلیاردی قطع اینترنت ایران در ۱۱ روز / اعلام موضع روزنامه کیهان !

زیان ۱۱هزار میلیاردی قطع اینترنت ایران در ۱۱ روز / اعلام موضع روزنامه کیهان !

قطعی اینترنت ایران در ۱۱ روز اخیر منجر به وارد شدن ۱۱ هزار میلیارد تومان زیان به اقتصاد شده که معادل درآمد نفتی سال گذشته است !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تجارت نیوز، نت بلاکس اعلام کرد: از اواخر شهریور با قطعی اینترنت در ایران، روزی هزار میلیارد تومان و در مجموع این ۱۱ روز، رقمی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان زیان به اقتصاد ایران وارد شده است.

بر اساس این گزارش برای فهم بزرگی این زیان، درآمد نفتی ایران در سال گذشته حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بود و این رقم به آن معنا است که قطع اینترنت به اندازه یک سال درآمد نفتی به اقتصاد ایران زیان زده است. این وضعیت علاوه بر زیان اقتصادی مستقیم، می‌تواند اشتغال بسیاری از افراد را هم تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته دبیر اتحادیه کسب‌ و کارهای فضای مجازی، معیشت ۱۰ میلیون نفر وابسته به فضای مجازی است و قطع اینترنت، اشتغال و معیشت این گروه را نشانه گرفته و این گروه حتی نمی‌دانند اینترنت، دوباره وصل و فیلترینگ برطرف می‌شود یا خیر؟

در این میان روزنامه کیهان اعلام کرد: چند روزی است که به علت وقوع اغتشاشات و آشوبگری در برخی مناطق کشور، محدودیت‌هایی در دسترسی به پیام‌ رسان‌های خارجی همچون واتس‌آپ و اینستاگرام و... وضع شده است. کاری که با توجه به سبقه مسئولیت‌ناپذیری این پیام‌رسان‌ها و نمونه‌های مشابه آنها شاید اجتناب‌ناپذیر باشد.

عقل حکم می‌کند که هر چه بیشتر و سریع‌تر به سمت ارتقای توان داخلی در حوزه پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و استقلال در فضای مجازی حرکت کنیم. طی روزهای اخیر با محدودیت‌های ایجاد شده برای پیام‌رسان‌های خارجی باز هم موج استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شده و بسیاری از افراد یک یا چند نمونه از پیام‌رسان‌های ایرانی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ