کد خبر: ۱۹۷۱۶۹
۰:۱ - ۱۴۰۱/۸/۳۰

شرکت های بورسی در انتظار اخذ مجوز ورود به بازارهای صادراتی
دبیر انجمن روغن نباتی خبر داد:

شرکت های بورسی در انتظار اخذ مجوز ورود به بازارهای صادراتی

دبیر انجمن تولیدکنندگان روغن نباتی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی تولید و توزیع ماهانه روغن نباتی در سه ماه اخیر از پیگیری اخذ مجوز صادرات این محصول خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هوشنگ بیرشک با اشاره به پیگیری ها جهت دریافت مجوز صادرات به سنا گفت: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت روغن نباتی در ماه های اخیر، اثر چشمگیری بر مصرف داشت. به گونه ای که تولید و توزیع ماهانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تنی بعد آزادسازی قیمت ها در سه ماه اخیر، ماهانه به ۱۲۵ تا ۱۳۵ هزار تن رسید.

وی افزود: برای جبران کاهش تقاضای داخلی ورود به بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت. به همین دلیل اخذ مجوز صادرات روغن نباتی در حال پیگیری است. صدور مجوز و ورود به بازارهای صادراتی فرصت مطلوبی برای این صنعت خواهد بود.

بیرشک ادامه داد: کاهش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی اثر با اهمیتی بر افزایش حاشیه سود شرکت ها ندارد و سود روغنی ها تفاوت با اهمیتی با پیش بینی EPS نخواهد داشت. قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی اخیراً کمی افزایش داشت و نرخ ارز نیمایی هم از ۲۴ هزار تومان در زمان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزار تومان رسید. بنابراین اثر افزایش نرخ ارز نیمایی تا حدودی اثر کاهش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی را پوشش داد.

بنابراین گزارش، شرکت هایی از جمله روغن نباتی ناب، صنعت غذایی کورش، صنعتی بهشهر و ... در این گروه قرار می گیرند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ