کد خبر: ۱۹۷۴۴۹
۰:۰ - ۱۴۰۱/۹/۸

درخواست نماینده مجلس برای اصلاح رویه عرضه خودرو در بورس کالا

درخواست نماینده مجلس برای اصلاح رویه عرضه خودرو در بورس کالا

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساز و کار کنونی عرضه خودرو در بورس کالا باید اصلاح شود تا بستر تنظیم بازار و تعدیل قیمت فراهم و از سوءاستفاده جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت اله فیروزی درباره عرضه خودرو در بورس به خانه ملت گفت: نمایندگان کمیسیون صنایع عرضه خودرو در بورس کالا را مستلزم رعایت نکاتی دانستند تا بستر تنظیم بازار و تعدیل قیمت فراهم و از سوءاستفاده جلوگیری شود. در شرایطی که تیراژ تولید و عرضه کم بوده و در مقابل تقاضا بسیار است با عرضه خودرو در بورس قیمت صعودی می‌شود حال آنکه مجلس با این پیشنهاد، خواستار تنظیم بازار و تعادل قیمت بود.

وی افزود: رویه فعلی باید اصلاح و میزان عرضه خودرو افزایش یابد تا قیمت‌ها منطقی شود. بورس و وزارت صنعت باید با پیش‌بینی ساز و کارهایی مناسب از دلالی دوباره در این حوزه جلوگیری کنند. رشد تیراژ تولید به منظور تامین نیاز بازار یکی از این راهکارها است. از سوی دیگر باید با واردات بخشی از تقاضای موجود را تامین کرد تا عرضه و تقاضا در بورس متناسب شود.

فیروزی ادامه داد: برای جلوگیری از مدیریت نامناسب قیمت خودروهای عرضه شده در بورس، مابه‌تفاوت قیمت خودرو در کارخانه با بورس در حوزه‌های پژوهش و توسعه هزینه شود. می‌توان این اعتبارات را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان فعال این حوزه قرار داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ