کد خبر: ۱۹۸۲۷۲
۹:۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۳

برخی اعضای شورای عالی بورس در ۱۵ جلسه تنها ۲ تا ۴ بار حضور داشتند!
طبق ادعای سازمان بازرسی:

برخی اعضای شورای عالی بورس در ۱۵ جلسه تنها ۲ تا ۴ بار حضور داشتند!

سازمان بازرسی طی نامه‌‌ای به دولت اعلام کرد: برخی اعضای شورای عالی بورس در ۱۵ جلسه اخیر شورا ، تنها برای ۲ تا ۴ جلسه حضور داشتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان بازرسی طی نامه‌‌ای به دولت درباره عدم حضور مسئولان عضو در جلسات شورای عالی بورس با استناد به ماده 3 قانون بازار اوراق بهادار اعلام کرد: این ماده قانونی، شورای عالی بورس را بالاترین رکن بازار اوراق بهادار عنوان می‌کند و اتخاذ تدابیر لازم برای ساماندهی و توسعه بازار و اِعمال نظارت عالیه بر اجرای این قانون و تعیین سیاست‌ها و خط مشی بازار در قالب سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات مربوط مندرج در ماده 4 قانون بازار را به عهده دارد.

با ورود سازمان بازرسی کل و با توجه به بررسی‌های مبتنی بر اطلاعات موجود و نظر به ترکیب اعضای شورای مذکور، مشخص شد برخی اعضای شورای عالی بورس، اهتمام لازم برای حضور در جلسات شورا را ندارند. به طوری که قریب به اتفاق جلسات با حداقل اعضای ممکن تشکیل می‌شود.

اعضای شورا از بین نهادهای موثر در فضای سیاست‌گذاری اقتصادی تعیین شدند و عدم حضور آنها منجر به سیاست‌گذاری و تنظیم مقررات بدون استفاده از نظرات حداکثری و اجماع در خصوص تصمیمات می‌شود و این موضوع بطور خاص در زمینه تأخیر در اقدام مؤثر در اجرای اوامر و منویات رهبری مبنی بر مشارکت واقعی مردم در مالکیت و مدیریت شرکت‌‎های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت و برگزاری مجامع عمومی آن شرکت‌ها برای تصویب اساسنامه و انتخاب مدیران مشهود است.

به‌عنوان نمونه با وجود اینکه وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به عنوان رییس و دبیر شورا در تمامی جلسات اخیر آن شورا حضور داشتند اما رئیس‌ بانک مرکزی از زمان انتصاب از 15 جلسه اخیر در چهار جلسه، وزیر صنعت از 20 جلسه صرفاً در دو جلسه و رئیس اتاق بازرگانی ایران از 60 جلسه برگزار شده تنها در دو جلسه حضور داشتند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ