کد خبر: ۱۹۸۵۷۴
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

برنامه دولت برای حمایت از بورس اعلام شد: تزریق ۱۵ هزار میلیارد به صندوق تثبیت
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ :

برنامه دولت برای حمایت از بورس اعلام شد: تزریق ۱۵ هزار میلیارد به صندوق تثبیت

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ دولت سه برنامه مهم شامل تزریق ۱۵ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار از سهام شرکت های دولتی برای حمایت از بازار سرمایه در نظر گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دولت در لایحه بودجه 1402 برای واگذاری 15 هزار میلیارد تومان از سهام شرکت های دولتی برای حمایت از سهامداران خرد در برابر مخاطرات بازار سرمایه به صندوق تثبیت بازار سرمایه، برنامه ریزی کرد.

بر اساس این گزارش، جهت تقویت بنیه شرکتهای بهابازار، بخشی از سودی که به افزایش سرمایه این شرکتها اختصاص پیدا کند با نرخ صفر معافیت مالیاتی محاسبه می‌شود. شرکت ها با این اقدام به افزایش سرمایه تشویق و قدرت سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیتهای شرکت های بورسی بیش از پیش فراهم می‌شود.

سال گذشته دولت تلاش زیادی برای حمایت و توسعه ابزارهای مالی کرده تا ضمن ایجاد شفافیت و کوتاه شدن دست واسطه‌ها به نقدینگی بخش تولید هم کمک شایانی شود. در همین راستا براساس لایحه بودجه سال 1402 تمام کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس معامله می‌شود تا قبل از تبدیل به کالای فیزیکی شامل مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود و تنها این مالیات یک بار و در زمان تبدیل به کالا اخذ می‌گردد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ