کد خبر: ۱۹۸۵۸۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

برنامه ریزی تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در صنعت مس و دو دستور کار
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

برنامه ریزی تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در صنعت مس و دو دستور کار "فملی"

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در صنعت مس، خواستار دستور کار واگذاری سهام به مردم و افزایش تولید به ۳ میلیون تن کاتد از شرکت ملی مس شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد مخبر در جلسه بررسی راهکارهای پیشرفت و تحول صنعت مس با اشاره به برنامه ریزی برای تحقق درآمد ۱۰ میلیارد دلاری در صنعت مس با رتبه پنجم ایران از ذخائر مس دنیا گفت: باید با استفاده از مشارکت مردم و نقدینگی موجود در جامعه، نسبت به فعال سازی این ظرفیت ها در بخش های مختلف اقدام کرد. مردم آمادگی دارند در بازار سرمایه حضور جدی داشته باشند که لازم است با معرفی طرح های با حاشیه سود بالا ، نقدینگی جامعه را به سمت این پروژه ها هدایت و زمینه حضور و مشارکت مردم در فعال سازی ظرفیت های مغفول مانده را فراهم کرد.

وی افزود: اگر بتوان کشور را با اتکا به دارایی هایی نظیر ذخایر و مخازن نفت و گاز و معادن اداره کرد، تحولاتی گسترده در توسعه و پیشرفت محقق خواهد شد. با گزارش های ارائه شده در خصوص صنایع مس با هدف گذاری دستیابی به تولید یک میلیون تن کاتد مس لازم است شرکت ملی مس ضمن تلاش برای تحقق این هدف گذاری، برنامه ای دقیق و منسجم برای واگذاری سهام به مردم و افزایش تولید به ۳ میلیون تن کاتد مس را در دستور کار قرار دهد.

مخبر ادامه داد: باید تلاش کرد به جای خام فروشی، زنجیره پایین دستی صنایع همچون صنعت مس را با اتکا به ظرفیت های موجود فعال کرد تا ارزش افزوده هر چه بیشتر و تولید ثروت شود. مدیران شرکت ملی مس باید ظرف یک ماه آینده برنامه ای جامع و مدون برای ایجاد تحول در صنعت مس و جلب مشارکت مردمی طراحی و ارائه کنند.

براساس این گزارش، شرکت ملی مس قرار است با سرمایه گذاری لازم، طرح تولید یک میلیون تن کاتد مس را با هدف افزایش تولید، درآمد زایی و توسعه اشتغال اجرایی کند که با تحقق این برنامه جایگاه ایران در تولید و اکتشاف صعود قابل توجهی خواهد داشت و تولید کاتد مس از ۲۸۵ هزار به یک میلیون تن ،میزان اشتغال در صنعت از ۲۸ به ۸۰ هزار نفر و ظرفیت صادرات از ۱.۶ به ۱۰ میلیارد دلار در سال ارتقاء پیدا خواهد کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ