کد خبر: ۱۹۸۶۱۹
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

نرخ سود سپرده و وام برخی بانک های بورسی و دولتی ۲۵ درصدی شد؟
در پی مجوز انتشار اوراق گواهی با سود ۲۳ درصدی:

نرخ سود سپرده و وام برخی بانک های بورسی و دولتی ۲۵ درصدی شد؟

برخی بانک های بورسی و دولتی در پی صدور مجوز انتشار اوراق گواهی با سود ۲۳ درصدی، اقدام به افزایش نرخ سود سپرده و وام به ۲۵ درصد کرده اند!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تسنیم در گزارشی اعلام کرد: افزایش نرخ سود اوراق گواهی سپرده به 23 درصد از مهمترین تصمیمات علی صالح آبادی در بانک مرکزی بود و مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه با نرخ سود علی‌الحساب 23 درصد، سوم دی‌ تصویب و در همان روز به بانک ها ابلاغ شد.

براساس این گزارش، فروش این اوراق دارای حداکثر مهلت یکساله، صرفاً برای افراد حقیقی ایرانی بیش از 18 سال مجاز بوده اما بانک مرکزی به بانک‌ها این اجازه را داده که اوراق را با سررسید‌های کمتر از یک سال نیز منتشر کنند.

این سیاست مورد دفاع محمدرضا فرزین رییس جدید بانک مرکزی نیز بوده و وی اعلام کرد از ابزار نرخ بهره هم استفاده و چگونگی استفاده را بعداً اعلام می‌کند ولی بعد از ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصدی برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی، نرخ سود سپرده‌ها را تا 25 درصد افزایش داده اند. 

نرخ سود وام نیز در شعب بانک‌های بورسی و دولتی افزایش یافته و از 18 به حدود 24-25 درصد رسیده است!

در این میان شورای پول و اعتبار هنوز مصوبه ای درباره تغییر نرخ سود سپرده و وام بانکی نداشته و مشخص نیست بانک‌های بورسی و دولتی با چه مجوزی نسبت به افزایش این نرخ‌ها اقدام کرده اند؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ