کد خبر: ۲۰۱۶۹۰
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

۵۰‌ میلیون نان لواش گمشده با محاسبات جدید پیدا شد / تکذیب قاچاق نان !
با اعلام رئیس اتحادیه :

۵۰‌ میلیون نان لواش گمشده با محاسبات جدید پیدا شد / تکذیب قاچاق نان !

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اعلام محاسباتی جدید، ۵۰‌ میلیون نان لواش گمشده در روز را پیدا و قاچاق نان را رد کرد!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیژن نورزی ‎مقدم درباره گم شدن آرد در نانوایی‌ها به مهر گفت: هنوز برای حدود ۳ هزار نانوایی دستگاه کارت خوان مورد نظر نصب نشده است. بنابراین از آمار ۸۱ تا ۸۳ هزار نانوایی فعال بخشی هنوز دارای این دستگاه نیستند. اگر روزانه ۳۰۰ کیلو گرم آرد سهمیه هر نانوایی دولتی باشد با احتساب ۳ هزار نانوایی که دستگاه کارت خوان ندارند ۹۰۰ هزار کیلو گرم آرد پخت و تحویل مردم می‌شوند اما در اطلاعات این شبکه لحاظ نمی‌شود.

حدود ۶ میلیون افغانی در ایران سکونت دارند که آمار غیررسمی بیشتر بوده و سرانه مصرف آنها دو برابر ایرانیان است و به ازای این ۶ میلیون نفر و سرانه مصرف روزانه ۶۰۰ گرم حدود ۳.۶ هزار تن نان می‌شود. بسیاری از آنها هم کارت بانکی نداشته و نقدی هزینه نان را می‌پردازند. مصرف نان صاحبان نانوایی‌ها و کارگران هم باید به آمار فروش خارج از شبکه هوشمند اضافه کرد. نانواها و کارگران روزانه بدون کشیدن کارت مصرف روزانه خانواده را تأمین می‌کنند.

هنگام صدور حواله برای سهمیه هر نانوایی وزن کیسه ۴۰ کیلو صورت حساب می‌شود اما در ۹۰ درصد این کیسه‌ها، وزن آرد کمتر است. این کیسه‌ها بین نیم تا یک کیلو کسری دارند. اگر سهمیه روزانه ۸۳ هزار نانوایی ۳۰۰ کیلو باشد  ۲.۴ هزار تن آرد روزانه در نانوایی‌های توزیع می‌شود و حدود ۶۰۰ هزار کیسه آرد روزانه توزیع شده که به طور میانگین نیم کیلو کسری آرد دارند و معادل ۳۰۰ تن می‌شود.

۵ هزار تن آرد گم شده‌ای که احسان خاندوزی وزیر اقتصاد به آن اشاره کرده ۱۲ میلیون بربری یا ۵۰ میلیون نان لواش می‌شود. اگر فردی این مقدار آرد را از تهران برای مرزها قاچاق کند، شدنی نیست. موضوع قاچاق را باید از شهرهای مرزی پیگیری کرد نه استان‌های مرکزی.انتقال کیسه‌های آرد هم با وجود ایستگاه‌های پلیس نمی‌تواند واقعیت داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ