کد خبر: ۲۰۱۷۰۲
۰:۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

جلسه وزیر اقتصاد با دو شورا برگزار نشد/ توقف فروش محصولات
درباره عرضه خودرو در بورس کالا:

جلسه وزیر اقتصاد با دو شورا برگزار نشد/ توقف فروش محصولات"خودرو و خساپا"

رییس سازمان بورس از عدم برگزاری جلسه شورای رقابت و وزیر اقتصاد درباره عرضه خودرو در بورس کالا و توقف موقتی فروش محصولات ایران خودرو و سایپا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی از عدم برگزاری جلسه شورای رقابت و وزیر اقتصاد درباره عرضه خودرو در بورس به دلیل عدم حضور و حد نصاب خبر داد و گفت: کلیات عرضه خودرو توسط شورای رقابت تصویب شده اما جزییات بسیاری دارد که هنوز توسط شورا تهیه نشده و احتمالا زمان بسیاری لازم است.

سازمان بورس در حال پیگیری و هماهنگی‌های بوده تا صنعت آسیب نبیند و دغدغه ها برطرف و مقررات شورای رقابت هم رعایت شود تا زمبنه عرضه مجدد خودرو در بورس کالا فراهم شود. بنابراین توقف عرضه خودرو هنوز به طور کامل مشخص نیست و شاید یکی دو هفته باشد اما عرضه سایر خودروها ادامه دارد.

عرضه خودرو در بورس به نفع مصرف کننده بوده و موجب افزایش عرضه ها می‌شود اما در روش قرعه‌کشی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه توسط خودروسازان و بدون اصابت به هدف و توزیع می‌شد. بنابراین عرضه خودرو در بورس پیگیری خواهد شد. در غیر این صورت امیدی به حیات صنعت خودرو نخواهد بود.

ریسک‌های خاصی برای خودروهای وارداتی وجود دارد و در صورت فروش در بورس کالا و عدم تحویل به موقع، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

 

نرخ ارز قطعا بر فروش کالا و تامین مواد اولیه و با فاصله زمانی بر سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار بوده و این اثر در زمستان بر فروش شرکت‌ها محسوس تر  است. در این میان رایزنی ها با مجلس درباره لایحه بودجه ادامه دارد تا به نفع صنایع باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ