کد خبر: ۲۰۱۷۲۶
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

روایت رئیس سازمان بورس از چالش های نقدینگی و باور اشتباه از انرژی ارزان!

روایت رئیس سازمان بورس از چالش های نقدینگی و باور اشتباه از انرژی ارزان!

رئیس سازمان بورس با اشاره به مشکلات اصلی هدایت نقدینگی و دیدگاه‌‌های کوتاه مدت سرمایه‌گذاری گفت: ذهنیت اشتباه وجود انرژی ارزان همچنان دیده می شود که باید برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید عشقی در سیزدهمین گردهمایی جایزه ملی مدیریت مالی گفت: امروزه مسائل و مشکلات فضای اقتصادی بر همگان روشن است. یکی از مشکلات اصلی اقتصاد مربوط به هدایت نقدینگی و مقوله سرمایه‌گذاری است. با توجه به وضعیت و مشکلات کنونی فضای اقتصادی باید تصورات غلطی که بعضا در ذهن تصمیم‌گیران ایجاد شده، ریشه‌یابی و برطرف کرد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر نرخ انرژی روند صعودی داشته اما کماکان ذهنیت اشتباهی مبنی بر وجود انرژی ارزان شنیده و مقایسه‌های اشتباهی نیز در این زمینه صورت می‌پذیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید تحلیل سیستماتیک باشد و تمام اکوسیستم را بطور کامل دید. افزایش سرمایه‌گذاری مسلتزم وجود ثبات اقتصادی است و نبود این مهم، متاسفانه باعث دید کوتاه مدت به بازارها شده است.

عشقی عنوان کرد: متاسفانه برخی از سیاست‌گذاری‌ها باعث شده تا سرمایه‌گذاری به شدت کمرنگ‌تر از گذشته بشود و افراد به جهت دریافت سود به دنبال خرید اقلام و فروش سریع آن باشند. سیاست‌گذاری‌ها افراد را به سوداگری سوق می‌دهد. چرا که دیدگاه‌‌های کوتاه مدت در سرمایه‌گذاری، برای فضای اقتصادی زیان‌بار است.

وی درخصوص ضرر و زیان قرعه‌کشی خودرو توضیح داد: از طرفی خواستار فروش محصولات از خودروسازان با نصف قیمت تمام شده بوده و در عین حال انتظار خودروی با کیفیت نیز وجود دارد. از طرفی مدیران خودروسازها توسط دولت تعیین می‌شوند و با وجود اقدامات دستوری در این صنعت، مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

به گفته عشقی، زمان انجام اقدام سازنده، یک دستگاه نظارتی با استدلال، اختلالی ایجاد و بدون وجهه قانونی و حقوقی، مانع از اقدامی می‌شود که امیدها به آن بسته شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ