کد خبر: ۲۰۱۷۲۸
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

هشدار به تکرار تجربه تلخ مرداد ۹۹ با بلاتکلیفی عرضه خودرو در بورس کالا

هشدار به تکرار تجربه تلخ مرداد ۹۹ با بلاتکلیفی عرضه خودرو در بورس کالا

کارشناس بازار سرمایه به تکرار تجربه تلخ مرداد ۹۹ به دلیل بلاتکلیفی عرضه خودرو در بورس کالا، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین احمدی با طرح این سوال که مخالفان باید صراحتا اعلام کنند راهکار و روش فروش منصفانه و عادلانه خودرو چیست؟ به ایرنا اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین، منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین روش برای فروش خودرو تلقی می شود که دولت سیزدهم آن را در دستور قرار داد و عرضه گسترده این کالا در بازار شفاف بورس مشاهده می شود.

با توجه به افت اخیر شاخص بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن چند روزی است به دلیل مخالفت شورای رقابت، علاوه بر عدم عرضه خودرو در بورس، بازار سهام نیز منفی شده و میلیاردها تومان سرمایه سهامداران از بین رفته است.

فروش خودرو با قرعه کشی در مقایسه به بررسی روش‌های دیگر پر از ابهام است. به‌طوری که برخی نمایندگی‌ها و نمایشگاه داران از طریق شیوه های غیر متعارف نسبت به برنده شدن اقدام کردند. همچنین برخی دستگاه‌ها در دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کردند و زمینه ساز بی اعتمادی مردم و بهم ریختگی نظم بازار خودرو و افزایش رانت شدند.

بدون شک با اعلام برنامه مشخص برای عرضه و عرضه های پرحجم توسط خودروسازان در بورس کالا، بازار خودرو به تعادل رسیده و چنین امکانی وجود دارد که پس از مدتی خودروسازها به عرضه‌ خودرو با روش پرداخت اقساطی نیز تمایل پیدا کنند.

تایید و تکذیب اخبار در مورد صندوق‌های پالایشی دولت قبل و نیز اختلاف وزارت نفت و اقتصاد، یکی از عوامل موثر ریزش شاخص بورس در مرداد دو سال پیش و خروج سرمایه گذاران بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ