کد خبر: ۲۰۲۵۰۱
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۶

سایپا با شرکت BM روسیه قرارداد همکاری ۴۵۰ میلیون دلاری امضا کرد
برای صادرات ۴۵ هزار محصول:

سایپا با شرکت BM روسیه قرارداد همکاری ۴۵۰ میلیون دلاری امضا کرد

خودروسازی سایپا با شرکت BM روسیه برای صادرات ۴۵ هزار محصول، قرارداد همکاری ۴۵۰ میلیون دلاری امضا کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مراسم امضای قرارداد همکاری شرکت سایپا با شرکت BM روسیه با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه و تجارت ، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل شرکت BM روسیه، رئیس نمایندگی بازرگانی روسیه در ایران و جمعی از مدیران سایپا در سازمان توسعه و تجارت برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علیرضا پیمان پاک معاون وزیر صنعت گفت: با حضور قدرتمند شرکت های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی در نمایشگاه بین المللی اتوموبیلیتی مسکو، تفاهم هایی به ارزش 700 میلیون یورو صورت گرفت که تعدادی از این تفاهم نامه ها با پیگیری، منجر به انعقاد قراداد همکاری بین شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز ایران و روسیه شد.

وی افزود: امضای قرارداد همکاری سایپا با شرکت BM  روسیه در همین راستا و جهت صادرات 45 هزار خودرو به روسیه است که گامی جدی برای همکاری های گسترده و بزرگ حوزه صنعت خودرو ایران و روسیه است. مبلغ قرارداد همکاری فی مابین دو شرکت سایپا و BM روسیه 450 میلیون دلار و فرصت مناسبی است تا در بازار 20 میلیارد دلاری که زنجیره خودرو در روسیه دارد با خروج شرکت های اروپایی از این کشور سهم ایران را در صادرات خودرو و قطعات افزایش داد. این قرارداد گام اولیه همکاری دو کشور در حوزه خودرو است تا بتوان در قالب همکاری های جدید، محصولات مشترک سایپا با خودرو سازان بزرگ روسی تولید شود.

محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا هم در این مراسم گفت: با حمایت های سازنده سازمان توسعه تجارت ، سایپا توانست قرارداد همکاری در خصوص صادرات سه محصول سواری شاهین، کوییک و ساینا و خودرو تجاری نیسان با کاربری های مختلف یخچال‌دار و آتش‌نشانی با سطح کیفیت مطلوب با شرکت BM منعقد کند. گروه سایپا تلاش کرده تا با افزایش سطح کیفی محصولات سهم بازار داخلی و خارجی را افزایش دهد و رشد 300 درصدی کیفیت محصولات گام بزرگی در صنعت خودرو است که با همت متخصصان این مجموعه صورت گرفت.

وی افزود: شرط اصلی برای صادرات محصولات، کیفیت بالا است و زمانی می توان صادرات مناسب و اقتصادی داشت که در بالاترین سطح کیفی خودروها را  در بازار عرضه کرد. شرکا در روسیه، دو خودروساز بزرگ این کشور هستند که در شرایط تحریم تعطیل شدند و سایپا این آمادگی را دارد که گروه مهندسی و فنی را به آن کشور اعزام کند تا خطوط تولید را به‌روز و امکان تولید خودرو و عرضه در بازار روسیه را فراهم کند. بازار روسیه بسیار گسترده و بزرگ است و خودروهای سایپا با قیمت مناسب جهانی این امکان را دارد تا سهم بازار را افزایش دهد و حضور پررنگی در این کشور داشته باشد.

تیموری ادامه داد: سایپا در حوزه صادرات  در ابتدا روی بازار ونزوئلا تمرکز داشت که خوشبختانه موفق شد اولین  محموله هزار دستگاهی را تحویل دهد و 2 هزار دستگاه خودرو بعدی صادراتی به ونزوئلا در حال نقل و انتقال ارزی و تحویل است. سایپا به جای تنوع بازار، تلاش کرده با تمرکز روی بازارهای هدف سهم بازار صادراتی را افزایش دهد. بازار صادراتی دوم سایپا، کشور روسیه است که تلاش می شود با گسترش تولید، عرضه محصولات را در این کشور انجام دهد. دو بازار ونزوئلا و روسیه دو بازار اصلی صادراتی سایپا است که برنامه های مناسبی برای توسعه همکارهای بیشتر در این کشورها در دستور کار دارد. 

الکساندر استپانوف مدیرعامل شرکت BM روسیه نیز گفت: این شرکت در این قرارداد علاوه بر فروش محصولات سایپا در حوزه خدمات پس از فروش به عنوان نماینده سایپا در کشور روسیه فعالیت خواهد کرد. در مرحله اول از سایپا 20 هزار دستگاه خودرو سواری شاهین، کوییک و ساینا و خودروی تجاری نیسان پادرا و وانت 151 در بازار روسیه عرضه خواهد شد. محصولات سایپا کیفیت و قیمت مناسبی دارد و بازار روسیه بستر مطلوبی برای حضور خودرو سازان ایرانی است تا با همکاری های بیشتر بتوان برندهای جدیدی تولید و به بازار عرضه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ