کد خبر: ۲۰۲۵۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۷

وزارت صنعت بازهم تکذیبه داد: این بار در مورد مجوز واردات خودرو به ۶ شرکت!

وزارت صنعت بازهم تکذیبه داد: این بار در مورد مجوز واردات خودرو به ۶ شرکت!

وزارت صنعت باز هم مجبور به تکذیب شد و ادعای اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت و سود ۷.۵ هزار میلیارد تومانی را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت صنعت اعلام کرد: در برخی کانال‌های تلگرامی ادعا شده، وزارت صنعت به ۶ شرکت مجوز انحصاری واردات خودرو داده و به دلیل عدم پرداخت پول مقرر شده اقدام به پیش فروش کرده و از مردم پول گرفته شود تا بتوانند خودرو وارد کنند و دو برابر دنیا به مردم بفروشند. حجم پروژه ۷۵ هزار میلیارد تومان، ۱۰ درصد هم سود کنند که می‌شود ۷.۵ هزار میلیارد تومان. ظرف سه ماه، بدون ریالی آورده! چرا؟

این ادعا کاملا کذب بوده و  به بیش از ۲۰ شرکت مجوز واردات خودرو داده شده که می‌توانند بدون هیچ مشکلی اقدام به واردات کنند. بنابراین اعطای مجوز انحصاری واردات خودرو به ۶ شرکت، دروغ است.

ادعای بعدی در این شایعه مبنی بر محاسبه تخیلی سود این شرکت ها نیز نادرست است. زیرا پول متقاضیان در حساب بانکی مسدود می‌شود و هرگاه اراده کرده می‌توانند برداشت کنند و از نوبت خرید خودرو خارج شوند. این پول تا زمان قطعی شدن قرارداد خرید خودروی وارداتی در حساب بانکی متقاضی نزد بانک است و به واردکننده داده نمی‌شود.

این در حالی است که واردکنندگان از یکی دو ماه قبل فرآیند ثبت سفارش واردات خودرو، انعقاد قرارداد و با پرداخت وجه ریالی، تامین ارز را انجام دادند و ارتباط دادن این دو موضوع به یکدیگر ناشی از کم‌اطلاعی از فرآیند واردات است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ