کد خبر: ۲۰۲۶۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۹

اثرات و مزایای اعمال افزایش سرمایه ۹۹ درصدی زیرمجموعه
از محل آورده نقدی صورت گرفت:

اثرات و مزایای اعمال افزایش سرمایه ۹۹ درصدی زیرمجموعه "وپسا"

زیرمجموعه سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس، افزایش سرمایه ۹۹ درصدی از محل آورده نقدی داد و اثرات و مزایای اعمال این تامین مالی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس از افزایش سرمایه 99 درصدی زیرمجموعه از محل آورده نقدی و اثرات و مزایا اعمال این تامین مالی خبر داد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، "وپسا" اعلام کرد: سرمایه شرکت پارت عمران سازه اسپادانا از شرکت‌های فرعی این هلدینگ وفق صورت‌جلسه مجمع فوق‌ العاده 8 اسفند از 11.9 به 23.9 میلیارد تومان افزایش یافت. افزایش سرمایه مذکور بر اساس ماده 167 لایحه اصلاحی قانون تجارت از محل سلب حق تقدم سهامداران فعلی بود.

شرکت پارت ماشین سازه پارس به عنوان سهامدار جدید به جمع سهامداران اضافه شد. با توجه به مالکیت هلدینگ در شرکت پارت ماشین سازه پارس که معادل 99.9 درصد است، هیچ گونه تغییری در ذینفع و سهامدار نهایی شرکت مذکور ایجاد نخواهد شد. از این رو و به دلیل طولانی و هزینه‌بر بودن روند انجام کارشناسی سهام شرکت، افزایش سرمایه ‌بر اساس مبلغ اسمی انجام شده است.

از جمله نتایج این افزایش سرمایه می‌توان به تبدیل بدهی به سرمایه، کاهش اهرم مالی، بهبود جریان نقد آزاد صاحبان سهام و اصلاح ساختار مالی در شرکت پارت عمران سازه اسپادانا اشاره کرد. همچنین علاوه بر شرکت مذکور این اقدام موجب ایجاد مزایایی همچون کاهش مطالبات و افزایش سرمایه‌ گذاری‌ ها برای شرکت پارت ماشین سازه پارس و کاهش بدهی از طریق تهاتر با مطالبات برای شرکت مادر خواهد شد.

افزایش سرمایه شرکت فوق و اضافه شدن سهامدار جدید یک رویداد درون‌ گروهی بوده و اثری در صورت‌های مالی تلفیقی شرکت مادر نخواهد داشت و همچنان کنترل مطلق شرکت موضوع این افشاء بصورت مستقیم متعلق به سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس خواهد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ